Cechy dobrego logo – co wyróżnia idealny projekt?

Zajmujesz się reklamą tworząc identyfikację wizualną dla swojego klienta,  a może zastanawiasz się nad tym,  jakie logo powinno zostać zaprojektowane dla Twojej firmy? W tym artykule przyjrzymy się cechom, jakie powinno posiadać dobre, ponadczasowe logo, które będzie nie tylko wizytówką firmy, ale również znakiem rozpoznawalnym przez wiele osób na całym świecie.

#O logo słów kilka…

Logo jest narzędziem służącym zidentyfikowaniu danej marki, lub firmy na rynku. Proces projektowania logo powinien być przemyślany już od samego początku, nastawiając się w głównej mierze na cel natychmiastowego rozpoznania symbolu, wzbudzenia w naszym kliencie zainteresowania, podziwu, a także próbować zdobyć jego lojalność, tak ważną w świecie biznesu.

Dzięki swojej funkcjonalności, logo jest jednym z najważniejszych czynników podczas tworzenia kampanii reklamowych, a także przy tworzeniu nowoczesnej warstwy wizualnej firmy. Dobre logo będzie wyróżniało się na tle konkurencji swoimi kształtami, kolorami i fontem.

Projektując logo powinniśmy pamiętać, że tematyka jaką poruszymy posiada niezliczoną ilość kombinacji. Nasza kreatywność i umiejętności pokierują procesem tworzenia, my sami jednak powinniśmy zainteresować się poradami, które mogą przydać się w procesie twórczym.

 

#Poznaj cechy dobrego logo

Cechy, które zostaną tutaj pokazane łączą wiele znanych na całym świecie projektów. Stosując się do tych zasad będziemy mogli bezproblemowo stworzyć logo, które będzie dopasowane do działalności danej firmy, lub symboliki jaką prezentować ma dana marka. Jakie cechy musi mieć dobre logo?

 

✅ Pomysłowość

Dobre logo powstaje z oryginalnego pomysłu – jest charakterystyczne, praktyczne, graficznie proste w swojej formie, przekazujące jednak informacje zawarte w nim przez projektanta. Warto zapamiętać, że logo powinno móc być wydrukowane w dowolnym rozmiarze, a także powinno wyglądać estetycznie nawet w wersji mono-kolorowej.

 

✅ Prostota

Minimalizm sprawi, że Twoje logo będzie łatwo rozpoznawalne, uniwersalne i ponadczasowe. Dobre logo zawiera zazwyczaj coś wyjątkowego, przykuwającego wzrok odbiorcy, jednak nie może być jednocześnie zbyt „przerysowane”, lub chaotyczne – to zaburza odbiór.

 

✅ Zapamiętywalność

Projektując logo musimy mieć na uwadze to, że powinno zapadać w pamięć. Używając prostoty i minimalizmu będziemy mogli w stanie stworzyć projekt, który dzięki swoim walorom będzie zapamiętywany w mgnieniu oka. Nie powinniśmy stosować jednak zbyt wiele wyróżniających się elementów, ponieważ takie działania są w stanie zaburzyć całą koncepcję wizualną.

 

✅  Wszechstronność

Dobrze zaprojektowane logo wyświetla się bezproblemowo we wszystkich mediach, aplikacjach na smartfonie lub urządzeniach stacjonarnych. Logo powinno być zawsze projektowane w formacie wektorowym, zapewniając tym samym dowolność w skalowaniu i zmienianiu rozmiaru bez jednoczesnej utraty jakości.

Projektując logo, zastanów się nad tym, czy wszechstronność nie powinna przypadkiem iść w parze z minimalizmem. Czy logo jednokolorowe może być lepsze niż wielokolorowa paleta barw? A może użyjesz odwróconej palety, tworząc jasne logo na ciemnym tle? Wszechstronność powstaje zawsze z prostoty i dobrego pomysłu.

 

✅  Ponadczasowość

Tworząc logo miejmy na celu stworzenie dzieła ponadczasowego. Czy złote łuki McDonalda zostały nadgryzione przez ząb czasu? Nie! Dzięki swojej wszechstronności i prostocie stały się ponadczasowe, wyprzedzając swoje czasy oryginalną formą przekazu. Do tego powinniśmy dążyć również my – aby nasze logo było ponadczasowe i uniwersalne.

 

✅  Trafność

Właściwe logo jest dostosowane specjalnie do niszy w jakiej obraca się przedsiębiorca. Tworząc np. logo firmy budowlanej, warto użyć w projekcie kształtów i kolorów nawiązujących do wykonywanej przez firmę usługi, trafiając tym samym do wyznaczonej przez nas grupy docelowych odbiorców, którzy zaciekawieni formą przekazu z pewnością prędzej czy później skorzystają z usług firmy.

 

Wymienione cechy logo są elementami przemyślanego projektu, posiadającego swoją własną unikatową kompozycję, wyróżniając się tym samym wśród innych firm działających w branży, a także faktycznie docierając swoim przekazem do docelowego odbiorcy. Oczywiście tworząc projekt logo należy wziąć pod uwagę szereg innych elementów, jednak o tym w kolejnych artykułach 🙂

Julia Berezecka

Julia Berezecka

Graphic Designer

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Cię zainteresować

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#DANE OSOBOWE

Polityka prywatności

#ZASIĘG - CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

kontakt@studiolapis.pl

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl