Cechy dobrego logo – co wyróżnia idealny projekt?
Zajmujesz się reklamą tworząc identyfikację wizualną dla swojego klienta, a może zastanawiasz się nad tym, jakie logo powinno zostać zaprojektowane dla Twojej firmy? W tym artykule przyjrzymy się cechom, jakie powinno posiadać dobre, ponadczasowe logo, które będzie nie tylko wizytówką firmy, ale również znakiem rozpoznawalnym przez wiele osób na całym świecie.

#O logo słów kilka…
Logo jest narzędziem służącym zidentyfikowaniu danej marki, lub firmy na rynku. Proces projektowania logo powinien być przemyślany już od samego początku, nastawiając się w głównej mierze na cel natychmiastowego rozpoznania symbolu, wzbudzenia w naszym kliencie zainteresowania, podziwu, a także próbować zdobyć jego lojalność, tak ważną w świecie biznesu.
Dzięki swojej funkcjonalności, logo jest jednym z najważniejszych czynników podczas tworzenia kampanii reklamowych, a także przy tworzeniu nowoczesnej warstwy wizualnej firmy. Dobre logo będzie wyróżniało się na tle konkurencji swoimi kształtami, kolorami i fontem.
Projektując logo powinniśmy pamiętać, że tematyka jaką poruszymy posiada niezliczoną ilość kombinacji. Nasza kreatywność i umiejętności pokierują procesem tworzenia, my sami jednak powinniśmy zainteresować się poradami, które mogą przydać się w procesie twórczym.
#Poznaj cechy dobrego logo
Cechy, które zostaną tutaj pokazane łączą wiele znanych na całym świecie projektów. Stosując się do tych zasad będziemy mogli bezproblemowo stworzyć logo, które będzie dopasowane do działalności danej firmy, lub symboliki jaką prezentować ma dana marka. Jakie cechy musi mieć dobre logo?
✅ Pomysłowość
Dobre logo powstaje z oryginalnego pomysłu – jest charakterystyczne, praktyczne, graficznie proste w swojej formie, przekazujące jednak informacje zawarte w nim przez projektanta. Warto zapamiętać, że logo powinno móc być wydrukowane w dowolnym rozmiarze, a także powinno wyglądać estetycznie nawet w wersji mono-kolorowej.
✅ Prostota
Minimalizm sprawi, że Twoje logo będzie łatwo rozpoznawalne, uniwersalne i ponadczasowe. Dobre logo zawiera zazwyczaj coś wyjątkowego, przykuwającego wzrok odbiorcy, jednak nie może być jednocześnie zbyt „przerysowane”, lub chaotyczne – to zaburza odbiór.
✅ Zapamiętywalność
Projektując logo musimy mieć na uwadze to, że powinno zapadać w pamięć. Używając prostoty i minimalizmu będziemy mogli w stanie stworzyć projekt, który dzięki swoim walorom będzie zapamiętywany w mgnieniu oka. Nie powinniśmy stosować jednak zbyt wiele wyróżniających się elementów, ponieważ takie działania są w stanie zaburzyć całą koncepcję wizualną.
✅ Wszechstronność
Dobrze zaprojektowane logo wyświetla się bezproblemowo we wszystkich mediach, aplikacjach na smartfonie lub urządzeniach stacjonarnych. Logo powinno być zawsze projektowane w formacie wektorowym, zapewniając tym samym dowolność w skalowaniu i zmienianiu rozmiaru bez jednoczesnej utraty jakości.
Projektując logo, zastanów się nad tym, czy wszechstronność nie powinna przypadkiem iść w parze z minimalizmem. Czy logo jednokolorowe może być lepsze niż wielokolorowa paleta barw? A może użyjesz odwróconej palety, tworząc jasne logo na ciemnym tle? Wszechstronność powstaje zawsze z prostoty i dobrego pomysłu.
✅ Ponadczasowość
Tworząc logo miejmy na celu stworzenie dzieła ponadczasowego. Czy złote łuki McDonalda zostały nadgryzione przez ząb czasu? Nie! Dzięki swojej wszechstronności i prostocie stały się ponadczasowe, wyprzedzając swoje czasy oryginalną formą przekazu. Do tego powinniśmy dążyć również my – aby nasze logo było ponadczasowe i uniwersalne.
✅ Trafność
Właściwe logo jest dostosowane specjalnie do niszy w jakiej obraca się przedsiębiorca. Tworząc np. logo firmy budowlanej, warto użyć w projekcie kształtów i kolorów nawiązujących do wykonywanej przez firmę usługi, trafiając tym samym do wyznaczonej przez nas grupy docelowych odbiorców, którzy zaciekawieni formą przekazu z pewnością prędzej czy później skorzystają z usług firmy.
Wymienione cechy logo są elementami przemyślanego projektu, posiadającego swoją własną unikatową kompozycję, wyróżniając się tym samym wśród innych firm działających w branży, a także faktycznie docierając swoim przekazem do docelowego odbiorcy. Oczywiście tworząc projekt logo należy wziąć pod uwagę szereg innych elementów, jednak o tym w kolejnych artykułach 🙂

Julia Berezecka
Graphic designer, Illustrator.
Założycielka agencji kreatywnej Studio Lapis. Projektantka graficzna i główna ilustratorka z artystyczną duszą. Odpowiada za design i wdrażanie projektów. Ulubione zajęcia po pracy? Tworzenie ilustracji na Ipadzie i rozwijanie portalu dla designerów Lapisdesign.pl.
Może Cię zainteresować
Marketing internetowy i trendy na rynku pracy
Marketing internetowy i trendy na rynku pracy Pojawienie się Internetu jako zjawiska masowego spowodowało rewolucyjne zmiany nie tylko w zakresie informacji i komunikacji, ale także na poziomie kulturowym, relacyjnym, a przede wszystkim biznesowym. Tradycyjne kanały...
Dlaczego pozycjonowanie musi tyle kosztować?
Dlaczego pozycjonowanie musi tyle kosztować? Każda witryna potrzebuje SEO, ale skąd wiadomo, jaka cena za pozycjonowanie będzie właściwa? Jak określać oczekiwania, dostrzegać prace niskiej jakości i oszacowywać koszt SEO na dzisiejszym rynku? Trzeba w końcu zwrócić...
Podcasty i biznes? Co daje takie połączenie?
Podcasty i biznes? Co daje takie połączenie?Może się wydawać, że podcasty zarezerwowane są tylko dla działu rozrywki. Tak naprawdę jednak firmy używają ich do różnych celów, w tym do udostępniania informacji o nowych produktach, usługach, celach czy zmianach w branży....
#BAZA WIEDZY
#USŁYSZ NAS
#NASZE PRACE
#SKONTKATUJ SIĘ
#DANE OSOBOWE
#ZASIĘG – CAŁA POLSKA
Studio Lapis
NIP: 7393490245
ul. Piłsudskiego 69/46
10-469 Olsztyn
+48 692 800 115
#INSPIRACJE
0 komentarzy