Dlaczego logo jest ważne?

Powody, dla których warto zainwestować

w profesjonalny znak graficzny firmy

Logo to podstawowy element identyfikacji wizualnej. Dziś, mało kto jest w stanie powiedzieć, że logo to tylko mały znaczek w rogu ekranu strony WWW lub na opakowaniu produktu. Każdy z nas powinien wiedzieć, że logo jest integralną częścią całego designu i stanowi podwaliny do budowania marki. Aby przekonać się do profesjonalnego projektu logo, wystarczy spojrzeć na inne firmy, które odniosły sukces. Kojarzysz logo Nike? A Coca-Coli? Twojego logo również może być rozpoznawalne.

Dlaczego logo jest ważne Powody dla których warto zainwestować w profesjonalny znak graficzny firmy blog

#Dlaczego warto postawić na profesjonalne logo?

Tworzysz nową markę i liczysz na sprawny rozwój swojego biznesu? Nie możesz zapominać, że diabeł tkwi w szczegółach. Dlatego tak ważne jest dbanie o każdy detal, w tym jak logo czy strona internetowa. Dobrze dobrane i zaprojektowane logo w mgnieniu oka może przedstawić całą wizję marki, przez co ta stanie się szybko rozpoznawalna. Bardziej chwytliwy i charakterystyczny logotyp, może łatwo zapaść użytkownikowi w pamięci. Większość klientów wchodzących na Twoją stronę internetową bądź przechodzących obok Twojego sklepu, nie poświęci więcej niż 5 sekund na zbudowanie swojej subiektywnej opinii o marce na podstawie jego wyglądu. Aby zatrzymać klienta na dłużej, istotne jest pierwsze wrażenie i łatwy do zapamiętania design – dobry znak graficzny to zatem podstawa sukcesu.

 

Logo jest sposobem na wyróżnienie się wśród konkurencji. Bardzo prawdopodobne jest, że również w Twojej branży jest kilkadziesiąt innych firm walczących o tego samego klienta. Zaprojektowane przez profesjonalistę logo pozwala klientowi na łatwe określenie charakteru i celu istnienia Twojego biznesu. W ciągu kilku sekund obserwator jest w stanie określić, czego może się spodziewać przy pierwszym kontakcie i jakiego stopnia profesjonalizmu powinien się spodziewać korzystając z Twoich usług. Przez logo możemy wskazać uwagę na to, co jest na pierwszym planie firmy – czy zależy Ci na ułatwieniu życia klientowi, zabawie, a może wprowadzeniu innowacji do branży? Wszystkie tego informacje da się wyczytać ze znaku.

 

Budując markę, niezmiernie ważne jest wzbudzenie poczucia zaufania i pewnej swojskości. W miarę rozwoju Twojej firmy, logo stanie się coraz lepiej rozpoznawalne przez klientów. Daje to poczucie pewnej więzi. Aby lepiej to zrozumieć, warto postawić się w analogicznej sytuacji, np. udając się do sklepu w poszukiwaniu sprzętu sportowego, natrafisz na spodnie ze znaczkiem Nike. W tym momencie stajesz się czynnymi świadkami tego zjawiska. Czujesz się częścią pewnej społeczności, znasz ten symbol, widzisz go niemal każdego dnia. Jesteśmy więc w stanie wybrać te spodnie tylko ze względu na logo. Dzieje się tak przez wypracowane przez markę zaufania. Czy byłoby to możliwe bez logo? Nie!

Innym powodem, dla którego powinieneś postawić na usługi profesjonalisty jest fakt, że w dzisiejszym świecie logo nie czymś niezbędnym, aby zaistnieć na rynku. Logotypu nie projektuje się bez powodu. W rzeczywistości chcemy pozwolić klientowi na szybkie oswojenie się z marką i zastanowienie się, czy warto nas polubić. To ono rzuca się w oczy, gdy klient patrzy na wszelkiego rodzaju materiały reklamowe, w tym plakaty, wizytówki, strony internetowe czy roll-upy.

 

#Jak powinno wyglądać dobrze zaprojektowane logo? Pamiętaj o księdze znaku

Projektanci zajmujący się logotypami, wiedzą że pierwszy projekt praktycznie nigdy nie jest tym trafionym. Przy tworzeniu logotypu, projektant samodzielnie musi wpaść na mnóstwo pomysłów, z czego 99% z nich odrzuci i w porozumieniu z klientem pozostawi ten jeden –ostateczną koncepcję logo.

Tworząc znak graficzny firmy najlepiej postawić na prostotę. Najczęściej stosuje się prosty (ale unikalny) sygnet w połączeniu z tekstem pasującym do kompozycji. Musimy pamiętać, aby logo nie tylko się wyróżniało, ale było czytelne, treściwe i jasno przekazywało cele firmy. Nie powinno atakować klienta niepotrzebnym tzw. szumem wizualnym, niepotrzebnie absorbując jego uwagę.

Nowy znak identyfikacji wizualnej przygotowany przez profesjonalistę to nie tylko logo. Do zestawu designer za dodatkową opłatą powinien dołączyć księgę znaku, w której jasno będą określone zasady korzystania z logo, a w tym gdzie można je umieszczać i w jakich wariantach kolorystycznych. Pozwoli to na uniknięcie niepoprawnego wykorzystania, które może zaszkodzić wizerunkowi firmy.

Julia Berezecka

Julia Berezecka

Graphic designer, Illustrator.

Założycielka agencji kreatywnej Studio Lapis. Projektantka graficzna i główna ilustratorka z artystyczną duszą.  Odpowiada za design i wdrażanie projektów. Ulubione zajęcia po pracy? Tworzenie ilustracji na Ipadzie i rozwijanie portalu dla designerów Lapisdesign.pl.

0 komentarzy

Może Cię zainteresować

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#DANE OSOBOWE

Polityka prywatności

#ZASIĘG – CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

[email protected]

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl

Paleta kolorów Abstract tones