Dlaczego pozycjonowanie musi tyle kosztować?

Każda witryna potrzebuje SEO, ale skąd wiadomo, jaka cena za pozycjonowanie będzie właściwa? Jak określać oczekiwania, dostrzegać prace niskiej jakości i oszacowywać koszt SEO na dzisiejszym rynku? Trzeba w końcu zwrócić uwagę na wiele zmiennych, więc czy pozycjonowanie naprawdę musi kosztować aż tyle?

Dlaczego warto zająć się SEO?

SEO to szeroko stosowana strategia marketingowa online, która służy przede wszystkim:

✅ zwiększaniu świadomości marki,

✅ budowaniu ukierunkowanego ruchu,

✅ promowaniu wydajności organizacji w wynikach Google, Yahoo, Bing i innych wyszukiwarek.

Chociaż korzyści płynące z dobrego SEO są wyraźne, koszt realizacji może się znacznie różnić w zależności od celów firmy i rodzaju wdrażanej strategii. Bez względu na budżet, ceny związane z promocją SEO powinny być postrzegane jako inwestycja dla firmy, a przy takich procesach zwraca się przede wszystkim uwagę na ROI. Nic więc dziwnego, że wysokie stawki za pozycjonowanie stron mogą wydawać się czasem zbyt wygórowane. Dlatego ważne jest, aby wiedzieć, z czego wynikają takie koszty.

 

Skąd taka cena?

Współpraca z profesjonalnymi, doświadczonymi firmami, które oferują usługi związane z SEO, często kojarzy się ze sporymi kosztami, przynajmniej w początkowej fazie. Z czego one wynikają? Przede wszystkim firmy specjalizujące się w  SEO z udokumentowanymi sukcesami na rynku, dają dostęp do dedykowanego zespołu, który zatrudnia wysokiej klasy:

✅ copywriterów,

✅ menedżerów treści,

✅ specjalistów ds. konwersji danych,

✅ ekspertów ds. tworzenia stron internetowych,

✅ menedżerów kont,

✅ ekspertów analitycznych,

✅ specjalistów ds. fraz i słów kluczowych,

✅ badaczy rynku i oczekiwań konsumenckich.

 

W najwyżej cenie można się spodziewać obsługi SEO, która będzie polegała na przejęciu przez usługodawcę wszystkich procesów związanych z pozycjonowaniem. Firma nie tylko uzyskuje dostęp do najlepszego zespołu SEO przy zwiększonym budżecie, ale również może liczyć na znaczne i szybkie zyski z takiej inwestycji. 

Takie rozwiązanie sprawdza się najlepiej na rynkach, w których konkurencja jest dość wyrównana i bardzo trudno pojedynczej firmie jest się przez nią przebić. W rzeczywistości możliwe są sytuacje, kiedy przedsiębiorstwa wydają kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie na SEO, jeśli kierują reklamy na najbardziej intratne słowa kluczowe.

 

Firma zewnętrzna czy własny zespół?

Przy tak wysokich kosztach można zastanawiać się nad tym, czy nie powołać wewnętrznego zespołu, który będzie zajmował się pozycjonowaniem stron. To, czy takie rozwiązanie będzie opłacalne, zależy od potrzeb i oczekiwań danej firmy. W przypadku SEO przedsiębiorcy mają do wyboru trzy drogi:

 

  1. Wewnętrzny zespół ✔️

Zatrudnienie specjalisty SEO lub zespołu będzie najdroższym rozwiązaniem ze względu na koszty szkolenia, ale jeśli posiada się większą organizację lub długą listę strategii do wdrożenia, jest to opcja, którą można rozważyć na dłuższą metę. Wybierając idealnego kandydata, trzeba pamiętać o tym, że powinien on posiadać szeroki zakres umiejętności:

  • techniczne rozumienie SEO,
  • budowanie linków,
  • marketing treści,
  • know-how w mediach społecznościowych
  • analityczne nastawienie.

 Znalezienie odpowiedniego pracownika na to stanowisko może być jednak bardzo kosztowne i długotrwałe. Osoby z takim zasobem umiejętności często zakładają swoje firmy lub żądają sporego (i jednocześnie adekwatnego) wynagrodzenia. Ponadto zazwyczaj trzeba zatrudnić cały zespół, który zajmie się wszystkimi potrzebami związanymi z SEO, ponieważ nałożenie odpowiedzialności tylko na jednego pracownika jest tu raczej niemożliwe.

 

  1. Agencje marketingowe ✔️

Agencje często oferują SEO jako dodatek do swoich innych usług. Ponieważ SEO nie jest ich głównym celem, trzeba upewnić się, że dysponują one techniczną wiedzą przed zawarciem umowy. Warto pamiętać o tym, że agencje przeważnie zawierają usługi SEO w pakietach, ale może to być doskonała opcja, jeśli firma chce jednocześnie realizować różne cele marketingowe.

 

  1. Dedykowane firmy SEO ✔️

Firmy skupione wyłącznie na SEO mają zazwyczaj największe doświadczenie w branży, a także tendencję do konsekwentnego wykorzystywania i ćwiczenia najnowszych technik SEO każdego dnia. Niektóre większe firmy zatrudniają kadrę ze specjalistami w wielu obszarach, co może pomóc w rozwiązaniu problemów związanych z SEO.

 

Ponadto firmy te często oferują różnorodne usługi i opcje cenowe, aby zaspokoić potrzeby przedsiębiorców, takie jak umowy miesięczne, umowy projektowe i konsultacje godzinowe. To rozwiązanie może być najlepsze i najtańsze, szczególnie jeśli firma działa na bardzo wymagającym rynku.

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web designer, digital marketing.

Założyciel agencji kreatywnej Studio Lapis. Główny projektant stron www i specjalista od marketingu internetowego. Autor Podcastu dla przedsiębiorców "Twoja firma w Internecie".  Nie podejmuje pracy bez wcześniejszego planowania i dokładnej analizy sytuacji. W wolnym czasie zajmuje się analityką internetową i poszukiwaniem idealnych rozwiązań.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Cię zainteresować

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#ZASIĘG – CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

[email protected]

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl