Dlaczego pozycjonowanie strony www i bloga warto zlecić doświadczonej agencji?

Zatrudnienie agencji, która w profesjonalny sposób zajmie się SEO firmy, niektórym przedsiębiorcom wydaje się niepotrzebnym krokiem. Część z nich kojarzy, czym jest pozycjonowanie, ale rozumieją to zagadnienie w bardzo okrojony sposób. SEO tak naprawdę cały czas ewoluuje i nadążenie za zmianami może być trudne dla osób spoza branży. Dlaczego jeszcze warto rozważyć wykupienie usług agencji SEO?

Zawiłość SEO

Optymalizacja i pozycjonowanie mogą być mylącymi pojęciami do uchwycenia, a jeszcze trudniejszymi do skutecznego wdrożenia. Dla laików SEO brzmi bardziej jak termin techniczny niż skuteczna metoda marketingowa. Niektórzy zdają sobie sprawę, że pozycjonowanie ma coś wspólnego ze stronami internetowymi, inni natomiast wiedzą, że wpływa na pozycję witryny w wyszukiwarce. Jednak prawie nikt, oprócz eksperta SEO, nie rozumie specyfiki funkcjonowania tego rozbudowanego systemu.

 

Na wysokiej jakości SEO składa się ogromna ilość czynników. Przede wszystkim specjaliści zwracają uwagę na:

✅ prawidłowe indeksowanie strony,

✅ adekwatną treść, która odpowiada na zapytanie wyszukiwarki,

✅ słowa kluczowe zoptymalizowane pod kątem wyszukiwani i popularności,

✅ doskonałe wrażenia użytkownika, w tym dużą prędkość ładowania strony,

✅ treści godne udostępniania,

✅ tytuły, adresy URL i opisy, dzięki którym uzyskuje się wysoki CTR w rankingach,

✅ techniczne aspekty strony.

Brak wiedzy w tej dziedzinie stanowi problem, ponieważ złe praktyki SEO mogą faktycznie zaszkodzić nie tylko stronie, ale i całej firmie. W jaki sposób?

 

Skutki złego pozycjonowania

Przede wszystkim niskiej jakości SEO wpływa na to, że strona firmowa będzie wyświetlać się bardzo nisko w wyszukiwarkach, nawet jeśli użytkownik wpisze precyzyjne słowa kluczowe. Taką sytuację można zaobserwować w przypadku przedsiębiorstw, które działają na bardzo konkurencyjnym rynku. Bez prawidłowego pozycjonowania kolejny sklep z odzieżą nie będzie w stanie przebić się przed inne witryny, szczególnie takie, które działają na rynku już od kilku lat.

 

Ważne! Trzeba pamiętać o tym, że 80% osób szukających informacji w internecie zatrzymuje się na pierwszej stronie, a jedynie 5% przechodzi do trzeciej strony z wynikami.

 

Jednak problem z niską widocznością zawsze może być poprawiony i często wystarczy przestrzeganie kilku zasad SEO, by zauważyć lepsze wyniki. Gorzej jest natomiast, jeśli pozycjonowanie jest przeprowadzone w zły, wręcz szkodliwy sposób. Do najczęstszych błędów zalicza się tutaj:

❌ nadużywanie słów kluczowych,

❌ zastosowanie złych fraz,

❌ nieodpowiednie wewnętrzne linkowanie,

❌ kanibalizm treści,

❌ powielanie tych samych informacji.

 

Takie działania sprawiają, że indeksowanie strony nie daje jej żadnych korzyści, ale dodatkowo mogą powodować nałożenie kar przez Google. Najczęściej taki problem pojawia się wtedy, gdy jeden tekst przeładowany jest słowami kluczowymi. Jeszcze kilka lat temu właściciele witryn w niewidocznych treściach ukrywali frazy po to, by bot Google mógł je wyłapać, z kolei czytelnicy już nie. Teraz takie rozwiązanie prowadzi do zbanowania strony, przez co albo traci ona swoją pozycję w wyszukiwarce, albo przestaje wyświetlać się wcale.

 

Straty wizerunkowe

Jeśli SEO prowadzone jest źle, to strona może nawet na pewien czas zniknąć z wyników wyszukiwania niezależnie od tego, jakich fraz będą one dotyczyć. W przypadku niewielkich, rozwijających się firm, może być to początek poważnego kryzysu, gdyż dotarcie do nowych klientów będzie po prostu niemożliwe. Nawet jeśli organizacja prężnie działa na social mediach, to nadal może nie rozwiązywać sprawy, ponieważ trzeba być świadomym tego, że użytkownicy częściej wpiszą w Google nazwę firmy, niż będą szukać odnośnika do strony na jej profilu społecznościowym.

 

Koszty, jakie niosą ze sobą nieodpowiednie praktyki SEO, są nieporównywalnie większe z tymi, jakie są związane z zatrudnieniem profesjonalnej agencji. Warto więc zainwestować w jej usługi i obserwować, jak strona rośnie w rankingach. A tym samym jak zwiększa się ilość unikalnych użytkowników, zapytań i – w konsekwencji – zyski.  

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web designer, digital marketing.

Założyciel agencji kreatywnej Studio Lapis. Główny projektant stron www i specjalista od marketingu internetowego. Autor Podcastu dla przedsiębiorców "Twoja firma w Internecie".  Nie podejmuje pracy bez wcześniejszego planowania i dokładnej analizy sytuacji. W wolnym czasie zajmuje się analityką internetową i poszukiwaniem idealnych rozwiązań.

0 komentarzy

Może Cię zainteresować

Jaka powinna być idealna wizytówka?

Jaka powinna być idealna wizytówka?

Jaka powinna być idealna wizytówka?Dobra wizytówka to nie tylko narzędzie do przekazywania informacji potencjalnym klientom, ale także rozszerzenie marki. Znajduje się na niej tak niewiele znaków, a mimo to nadal musi zainteresować i opowiedzieć o tym, czym zajmuje...

czytaj dalej

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#ZASIĘG – CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

[email protected]

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl

Call Now