Dlaczego warto pozycjonować się lokalnie?

Pozycjonowanie lokalne to wszystkie działania, które mają na celu wypromować naszą stronę WWW w najbliższej lokalizacji czy mieście. Nie wszystkie osoby dostrzegają jednak potencjał pozycjonowania lokalnego i nie wykorzystują go. Pozycjonowanie tego typu może pomóc nam w pozyskiwaniu klientów czy wybudować lokalną pozycję. Czym jest pozycjonowanie lokalne? Dlaczego warto pozycjonować naszą witrynę w najbliższej okolicy?

#Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to pozycjonowanie własnej witryny internetowej w kontekście danego miasta czy lokalizacji. Będzie ona głównie widoczna i rozpoznawalna przez wyszukiwarkę Google jako wynik wyszukiwania w konkretnym mieście i prezentowana mieszkańcom w pierwszej kolejności np. przed wyszukiwaniami globalnymi.

Pozycjonować swoją witrynę lokalnie możemy uzupełniając wizytówkę Google „Moja Firma” i znajdując się na mapach Google, tworząc teksty SEO z frazami miejscowości, wykonując link building z lokalnych for internetowych czy optymalizując swoją stronę WWW – dodając nazwy miasta w opisach, czy danych witryny.

 

#Pozyskiwanie klientów a widoczność na mapach Google

Pierwszym powodem, dla którego warto pozycjonować swoją witrynę lokalnie, jest fakt, że ok. 80% osób wyszukujących informacje lokalnie – następnie korzysta z usług firm, które znalazły w Google. Bardzo dobrym sposobem na „pojawienie się” w internecie lokalnie jest wykonanie wizytówki „Google Moja Firma” i dodanie się na mapach. Po wpisaniu przez użytkownika konkretnej usługi czy zakładu przeważnie wyświetlana jest mu mapka Google nad wynikami z najbliższymi firmami. Nawet jeśli w okolicy istnieje 20 zakładów tego typu, a pozycjonowanych lokalnie jest tylko 6 witryn – to wyświetlanych  na mapie jest tylko te 6 firm.

Google dzięki pozycjonowaniu lokalnemu wie, że rzeczywiście te 6 firm znajduje się w danym mieście. Dzięki temu możemy uzyskać bardzo dużą ilość klientów i zwiększyć przychody. Tworzenie takiego profilu nie jest trudne, płatne czy problematyczne. Będąc widocznymi na mapie, zyskujemy dostęp do wielu osób, poszukujących codziennie danej usługi czy produktu. Dzięki temu wyprzedzimy również wiele konkurencyjnych firm, które nie pozycjonują swojej witryny lokalnie.

 

#Pozycja w wynikach wyszukiwania – pozyskiwanie ruchu

Jeśli naszą stronę www pozycjonujemy lokalnie, Google będzie wyświetlało nas wysoko w wynikach wyszukiwania – gdy dana osoba będzie szukała usługi w konkretnym mieście. Na wysoką pozycję w wyszukiwarce możemy też liczyć gdy osoba z konkretnego miasta wpisze frazę do wyszukiwarki.

Google kładzie bardzo duży nacisk na dostarczanie aktualnych lokalnie informacji swoim użytkownikom. Jeśli będziemy pozycjonować stronę www lokalnie, wyszukiwarka będzie promowała nas w tej kategorii. Gdy osoba z Malborka wpisze do wyszukiwarki „cukiernia Malbork” otrzyma w pierwszej kolejności nasz – lokalny wynik, a nie wynik najlepszej cukierni w Polsce. Jeśli będziemy zatem pozycjonować naszą stronę lokalnie, pozyskamy wiele osób z wyszukiwarki Google.

Pamiętać również należy, że tylko pierwsze trzy wyniki w kategorii zbierają najwięcej ruchu z sieci – nawet ponad 50%. Warto wykorzystać pozycjonowanie lokalne, aby być w TOP-3 w danym mieście.

 

#Budowanie marki lokalnej – o czym musisz pamiętać?

Pozycjonować lokalnie swoją witrynę, warto również ze względu na budowanie lokalnej marki. Nawet jeśli nie pozyskamy klientów natychmiast, gdy szukają oni danej usługi, to będąc obecnym w wyszukiwarce na mapie czy w wynikach tekstowych stajemy się rozpoznawalni. Z biegiem czasu będziemy otrzymywać też oceny i komentarze. Wszystko to sprawia, że wiele osób dowie się o nas i będzie pamiętało o naszej firmie. W przyszłości, kiedy klienci będą szukać konkretnego rozwiązania, zainteresują się naszą marką. Jest to długofalowe działanie, które z pewnością zaowocuje po pewnym czasie.

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web Designer, Digital Marketing

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Cię zainteresować

Jak reklamować się w social mediach?

Jak reklamować się w social mediach?

Jak reklamować się w social mediach?Obecnie żyjemy w czasach, w których praktycznie każda osoba ma stały dostęp do internetu. Możemy stwierdzić, że większość osób podczas używania internetu korzysta z różnorodnych Social Mediów np. Facebooka czy Instagrama. Te portale...

czytaj dalej
Jak mierzyć wyniki pozycjonowania?

Jak mierzyć wyniki pozycjonowania?

Jak mierzyć wyniki pozycjonowania?Dziś niemal każdy z nas ma dostęp do internetu. Wiele osób codziennie spędza wiele czasu przeglądając różnorodne strony internetowe. Najczęściej korzystamy z sieci, gdy pragniemy znaleźć dręczącą nas odpowiedź na jakieś pytanie, kupić...

czytaj dalej

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#DANE OSOBOWE

Polityka prywatności

#ZASIĘG - CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

kontakt@studiolapis.pl

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl