Dlaczego warto prowadzić bloga na stronie firmowej?

Blogowanie, zwłaszcza w połączeniu z mediami społecznościowymi, jest skutecznym sposobem promowania działalności. Wciąż jest wielu właścicieli firm, którzy wahają się, czy poświęcanie czasu i środków na tworzenie nowych postów jest dla nich dobrym rozwiązaniem. Dla przykładu w branży finansowej, w której działa już niezliczona liczba przedsiębiorstw, promowanie swojego biura rachunkowego poprzez bloga jest skuteczną opcją, by dotrzeć do jak największej liczby klientów.

#Dlaczego sama strona internetowa nie wystarcza?

 

Osoby, które zastanawiają się nad tym, jak zareklamować biuro księgowe, często zapominają o tym, że tradycyjne formy popularyzacji marki, takie jak banery, nie spełniają już swojej funkcji, jeśli nie są poparte żadnymi informacjami. Świadomy konsument nie wybiera usług danej firmy tylko dlatego, że zobaczył jej logo na którymś z większych portali. Będzie wolał zostawić swoje pieniądze tam, gdzie uzna, że ma do czynienia ze specjalistami. I choć bardzo często wiele wartościowych treści można uzyskać z samej strony internetowej, to jednak blog daje szansę na wykazanie się bez potrzeby ciągłego monitorowania słów pod SEO. 

 

#Jakie jeszcze są korzyści z blogowania?

 

1. Blog kieruje potencjalnych klientów na konkretne usługi 

Biznesowe blogi zazwyczaj nie obejmują bezpośredniej promocji Twoich produktów i usług, ale to nie znaczy, że blog nie jest narzędziem marketingowym. W postach możesz umieścić informacje, które są kluczowe dla branży, w której działasz.  

W księgowości i rachunkowości istnieje tysiące zagadnień, które są niezrozumiałe lub wątpliwe dla większości osób. Gdy ktoś będzie poszukiwać rozwiązania swojego finansowego problemu i trafi na Twój blog, w którym dana kwestia zostanie wytłumaczona, to bardzo prawdopodobne jest, że przejrzy również Twoją ofertę i będzie chciał z Tobą współpracować. 

 

2. Blog zwiększa ruch na witrynie 

Większość blogów biznesowych jest oddzielona od witryny firmy, utworzonej jako inna sekcja lub zupełnie osobna witryna. Posiadanie dodatkowej lokalizacji umożliwia kierowanie reklam rachunkowości na nowych użytkowników i przenoszenie ruchu do produktów i usług, konkretnej oferty lub stron kontaktowych za pośrednictwem linków. 

Każdy wpis na blogu, który napiszesz, jest inną stroną indeksowaną, więc za każdym razem jest to nowa okazja do wygenerowania nowych potencjalnych klientów. 

 

Sposób, w jaki to działa, jest naprawdę prosty:  

✅ Użytkownik odwiedza bloga w celu znalezienia informacji. 

✅ W interesującej go sekcji klika w link, który przekierowuje go do dokładnego opisu danej oferty. 

✅ Spędza na stronie internetowej czas przyglądając się innym wiadomościom, generuje ruch. 

✅ Decyduje się na wypełnienie formularza kontaktowego lub w inny sposób nawiązuje kontakt z Twoją firmą. 

 

Ważne! Nie każdy czytelnik bloga automatycznie stanie się klientem, jednak jest to zupełnie naturalne. Szacuje się jednak, że dobrze prowadzony blog jest w stanie wygenerować średnio o 15% więcej transakcji, niż jeśli strona funkcjonuje bez niego! Jest to więc wartość, jaką uzyskuje się dzięki o wiele droższym formom reklamy rachunkowości.  

 

3. Blog buduje pozytywny wizerunek firmy 

Jedną z niepodważalnych zalet prowadzenia bloga przez firmę rachunkową jest to, że pozwala on na zwiększenie interakcji zarówno z klientami, jak i partnerami biznesowymi. Dyskusje w sekcji komentarzy, dzielenie się zainteresowaniami czy informowanie o zakończonych projektach lub kursach jest świetnym sposobem na to, by klient mógł mieć pewność, że „po drugiej stronie” znajdują się prawdziwe osoby. W dobie automatycznych odpowiedzi czynnik kontaktów międzyludzkich jest niezwykle istotny, szczególnie w tak trudniej i zawiłej branży, jaką są finanse.  

Blog to także idealne miejsce do tego, by udowodnić swoim klientom, że jesteś specjalistą w swojej dziedzinie. Ustanawianie autorytetu nie jest tak miarodajnym narzędziem, jak zwiększenie ruchu na stronie, ale w perspektywie czasu daje ogromne korzyści. Osoba, która raz znalazła na Twoim blogu przydatne informacje, może zdecydować się na współpracę z Tobą wtedy, gdy będzie tego potrzebować. 

 

4. Blog daje długotrwałe rezultaty 

Wyścig firm rachunkowych w wynikach wyszukiwania może wydawać Ci się na początku czymś nie do przeskoczenia, szczególnie jeśli prowadzisz małe przedsiębiorstwo. Musisz jednak pamiętać o tym, że blog jest jednym z tych narzędzi, które pozwoli Ci pojawić się na pierwszej stronie. Nie tylko bowiem wspiera SEO, ale też z każdym nowym postem daje Ci możliwość na umieszczenie najważniejszych fraz i nowych słów kluczowych.  

Wpisy zostaną na blogu już na zawsze i ciągle będą mogły wpływać na wyniki wyszukiwania i generowanie nowych klientów. Warto zwrócić uwagę na fakt, że aż 70% ruchu na witrynie pochodzi od notek blogowych, które nie zostały opublikowane w bieżącym miesiącu. 

 

Prowadzisz biuro księgowe i zastanawiasz się nad uruchomieniem swojego bloga? Skontaktuj się z nami, z chęcią odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web Designer, Digital Marketing

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Cię zainteresować

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#DANE OSOBOWE

Polityka prywatności

#ZASIĘG - CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

kontakt@studiolapis.pl

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl