E-mail marketing – przeżytek czy efektywne narzędzie marketingowe?

W dobie mediów społecznościowych e-mail marketing wydaje się rozwiązaniem z poprzedniej epoki. W końcu jest teraz wiele innych opcji dotarcia do potencjalnych klientów i partnerów biznesowych. Można korzystać z marketingu mobilnego, wiadomości tekstowych, livestreamów, stories – lista jest długa i cały czas się powiększa. Biorąc pod uwagę wszystkie te nowe rozwiązania, koncepcja wysyłania e-maili do klientów zdaje się niezwykle staromodna. Jednak czy na pewno jest to dobre podejście?

#Zalety e-mail marketingu

W firmach coraz częściej wybiera się inne drogi komunikacji z odbiorcami, dlatego e-mail marketing zajmuje niechlubne miejsce tego narzędzia, którym nie warto się przejmować. A jednak wystarczy spojrzeć na dane zebrane przez badaczy z Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej w 2017 roku, żeby dostrzec ogromny potencjał, jaki ma e-mail marketing. Ekonomiści dowiedli, że: 

✅ 89% osób codziennie sprawdza pocztę e-mail;

✅ 70% internautów wolałoby, aby firmy komunikowały się z nimi za pośrednictwem poczty elektronicznej niż jakakolwiek inną drogą;

✅ 23% konsumentów zakupiła coś od sprzedawcy po otrzymaniu wiadomości e-mail o produkcie;

✅ 87% osób traktuje media społecznościowe jako miejsce do budowania relacji z bliskimi, a nie firmami;

✅ 58% użytkowników świadomie korzysta z newsletterów;

✅ 64% internautów uważa, że e-mail marketing często przypomina im o istnieniu danej firmy i skłania do zakupów.

Nie można też zapomnieć o najważniejszej rzeczy, jaką jest opłacalność. Eksperci szacują, że na każdy wydany 1 USD na marketing e-mailowy, firmy otrzymują średni zwrot z inwestycji w wysokości 38 USD. Jest to ogromna wartość, którą ciężko uzyskać jakimikolwiek innymi środkami. 

#Dlaczego to działa?

Jednym z powodów, dla których e-mail marketing jest tak skuteczny, jest to, że większość ludzi korzysta z poczty elektronicznej do komunikacji w miejscu pracy. Nawet jeśli w danym biurze używa się czatów, wiadomości tekstowych lub innej formy komunikacji między współpracownikami, to zawsze do kontaktu zewnętrznego korzysta się z poczty elektronicznej. 

Badania wskazują, że osoby z nieograniczonym dostępem do internetu sprawdzają swoją pocztę e-mail od 1 do nawet 60 razy dziennie! Dużą rolę ogrywają tutaj smartfony, dzięki którym większość wiadomości jest teraz otwierana na urządzeniu mobilnym, a nie na pulpicie. A to oznacza, że e-mail marketing działa bez przerwy, na praktycznie każdą osobę, która może sobie pozwolić na telefon i stałe łącze.

 

#Dla kogo e-mail marketing?

Istnieje jeszcze jeden kluczowy powód, aby stosować e-mail marketing – jest to kanał komunikacyjny, na który ma się bezpośredni wpływ. Co to oznacza? Media społecznościowe to świetna metoda marketingowa dla wielu małych firm. W rzeczywistości niektórzy przedsiębiorcy nawet nie zawracają sobie głowy posiadaniem strony internetowej, a cały marketing generują w mediach społecznościowych. 

To ryzykowne rozwiązanie, ponieważ pomimo całej pracy włożonej w zdobywanie i utrzymywanie obserwatorów, nie uzyskuje się faktycznych połączeń i danych. W rzeczywistości nawet nie można tego kontrolować. To firmy od mediów społecznościowych decydują o liczbie postów, które widzowie mogą zobaczyć, kiedy zostaną one im wyświetlone, a nawet czy będą ocenzurowane lub dopuszczone do publikacji. Jedna zmiana w algorytmie mediów społecznościowych może zlikwidować lata pracy związane z budowaniem marki.

 

E-mail marketing jest inny. Gdy klienci wyrażają zgodę na otrzymywanie wiadomości, ma się bezpośrednie połączenie typu „jeden na jednego”. Nikt nie może stać pomiędzy firmą a odbiorcą, a sukces e-mail marketingu jest zależny tylko od tego, jakie wysyła się wiadomości i czy dobrze korzysta się z tego narzędzia.

 

Na co zwrócić uwagę projektując e-mail marketing?

Uniwersalność – dominuje przeglądanie wiadomości na telefonie, więc e-maile muszą wyglądać dobrze na urządzeniu mobilnym;

Prostota – wystarczy kilka zdjęć i kilka krótkich akapitów;

Nawołanie do akcji – wezwanie do działania powinno znaleźć się w górnej części wiadomości e-mail;

Wyraźne odnośniki – linki lub przyciski w wiadomości e-mail muszą przyciągać wzrok i być łatwe do kliknięcia.

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web Designer, Digital Marketing

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Cię zainteresować

Dlaczego UX jest tak ważny?

Dlaczego UX jest tak ważny?

Dlaczego UX jest tak ważny?User Experience to dyscyplina, o jakiej niejednokrotnie słyszymy w zakresie tworzenia nowoczesnych stron i aplikacji. UX jest definiowany często jako zbiór doświadczeń jaki klient odczuwa podczas korzystania z produktu. Wdrażanie zasad UX...

czytaj dalej

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#DANE OSOBOWE

Polityka prywatności

#ZASIĘG - CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

kontakt@studiolapis.pl

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl