Identyfikacja wizualna a branding – co je łączy, a co je różni?
Wielu właścicieli firm nie docenia możliwości, które daje branding i identyfikacja wizualna. Jednak, gdy zależy Ci na sukcesie, musisz zadbać o swoją markę. Przez bodźce wizualne wpływasz na wizerunek firmy, jaki tworzy się w umysłach Twoich klientów. Jest to też dobry sposób na to, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Co Ci w tym pomoże? Branding? Identyfikacja wizualna? Co łączy a co dzieli te dwa pojęcia?

#Czym jest branding a czym identyfikacja wizualna?
Identyfikacja wizualna jest częścią szerzej pojętego brandingu, który wspomaga tworzenie świadomości firmy. To zbiór spójnych i starannie wypracowanych elementów, które mają służyć reklamowaniu wizerunku firmy przez wiele lat. Mają też pomóc w zaistnieniu świadomości konsumentów. Branding to budowanie świadomości marki wśród klientów. Identyfikacja wizualna to wszystkie wizualne aspekty, które je tworzą.
#Jak stworzyć skuteczną identyfikacją wizualną?
Identyfikacja wizualna powinna być przygotowana na bazie długofalowej strategii – dobranej zarówno do celu firmy, misji i grupy docelowej. Indywidualne preferencje twórcy lub zamawiającego nie powinny zaważać na jej elementach – wszystkie składniki, takie jak logo, fonty, kolory czy szata graficzna strony powinny być przemyślane i łączyć się z ideologią marki. Specjalistyczne przygotowanie identyfikacji oraz stałe stosowanie się do jej wytycznych zapewni lepsze rezultaty marketingowe.
#Jak dobra identyfikacja wizualna pomaga w biznesie?
Identyfikacja wizualna to konkretna interpretacja marki. Posługując się prostą metaforą można stwierdzić, że identyfikacja wizualna to ubranie szyte na miarę firmy, artykułu bądź marki. W zależności od potrzeb proces tworzenia identyfikacji może wyglądać różnie, jednak cel końcowy jest niemal zawsze ten sam. Identyfikacja ma łączyć klienta z marką i budować w jego świadomości poczucie przywiązania. To przełoży się na wyniki finansowe. Związany emocjonalnie z marką klient chętniej skorzysta z jej usług lub kupi dany produkt.
#Świadomość marki jest najważniejsza dla klientów
Marką określamy przeważnie nazwę, slogan lub także logo danej firmy. To znak, który określa firmę. W praktyce marka to wszystko to, co przychodzi na myśl klientowi w momencie, kiedy myśli o firmie lub jej produktach i usługach. Marka jest wewnętrznym skrótem pozwalającym konsumentowi w łatwy sposób zapamiętać i połączyć ofertę firmy z jej nazwą czy logo.
Marka określa daną firmę i wyróżnia ją na tle konkurencji. Jest jednym z podstawowych elementów sukcesu. Dzięki świadomości wśród klientów Twoja firma zyskuje dużą przewagę na rynku. Dlatego też budowanie marki przez branding jest tak ważne.
#Jak zastosować branding oraz stworzyć spójną markę?
Branding to kreowanie znajomości firmy i tworzenie pozytywnego wizerunku w oczach klientów. Mechanizm brandingu efektywnie akcentuje wartości oraz wyróżnia markę. Ważne dla marki są jej nazwa, logo oraz slogan – to one są w każdym komunikacie reklamowym oraz tym samym najmocniej zapadają w świadomość konsumentów. Ważne są również takie elementy jak projekt strony internetowe lub księga znaku. Warto dodać, że wszystkie elementy brandingu muszą być ze sobą powiązane oraz tworzyć taki komunikat marketingowy, który w nie ulegnie rozmyciu w świadomości konsumentów.
Uwzględniając różnorodne cele firm, można inwestować w sprawdzone rozwiązania – utarte schematy takie jak na przykład sprawdzona kolorystyka. Eleganckie firmy odzieżowe uwielbiają białe kolory z dodatkiem fioletu. Firmy technologiczne stawiają na proste logo (zazwyczaj jest to sama nazwa firmy). Jednak coraz częściej można zauważyć też tendencję do odchodzenia od schematów, jest to dobry sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji.

Julia Berezecka
Graphic designer, Illustrator.
Założycielka agencji kreatywnej Studio Lapis. Projektantka graficzna i główna ilustratorka z artystyczną duszą. Odpowiada za design i wdrażanie projektów. Ulubione zajęcia po pracy? Tworzenie ilustracji na Ipadzie i rozwijanie portalu dla designerów Lapisdesign.pl.
Może Cię zainteresować
Marketing internetowy i trendy na rynku pracy
Marketing internetowy i trendy na rynku pracy Pojawienie się Internetu jako zjawiska masowego spowodowało rewolucyjne zmiany nie tylko w zakresie informacji i komunikacji, ale także na poziomie kulturowym, relacyjnym, a przede wszystkim biznesowym. Tradycyjne kanały...
Dlaczego pozycjonowanie musi tyle kosztować?
Dlaczego pozycjonowanie musi tyle kosztować? Każda witryna potrzebuje SEO, ale skąd wiadomo, jaka cena za pozycjonowanie będzie właściwa? Jak określać oczekiwania, dostrzegać prace niskiej jakości i oszacowywać koszt SEO na dzisiejszym rynku? Trzeba w końcu zwrócić...
Podcasty i biznes? Co daje takie połączenie?
Podcasty i biznes? Co daje takie połączenie?Może się wydawać, że podcasty zarezerwowane są tylko dla działu rozrywki. Tak naprawdę jednak firmy używają ich do różnych celów, w tym do udostępniania informacji o nowych produktach, usługach, celach czy zmianach w branży....
#BAZA WIEDZY
#USŁYSZ NAS
#NASZE PRACE
#SKONTKATUJ SIĘ
#DANE OSOBOWE
#ZASIĘG – CAŁA POLSKA
Studio Lapis
NIP: 7393490245
ul. Piłsudskiego 69/46
10-469 Olsztyn
+48 692 800 115
#INSPIRACJE
0 komentarzy