Ile kosztuje projekt logo?

Zobacz, od czego zależy cena

Firmowe logo jest znakiem, będącym podstawą identyfikacji wizualnej Twojej firmy. Jego założeniem jest zaznaczenie charakteru marki oraz równoczesne wyróżnienie jej na tle konkurentów. Logo zwraca uwagę i przedstawia wartości firmy, dążąc do tego, aby wzbudzić w klientach większe zaufanie. Projektowanie logo wiąże się z podjęciem szeregu decyzji. Ile kosztuje projekt logo? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie – postaramy się jednak przybliżyć czynniki kształtujące cenę.

#Logo – za co właściwie płacisz?

Logo w najprostszym ujęciu to niepowtarzalny oraz oryginalny symbol graficzny, którego podstawowym założeniem jest identyfikacja firmy, organizacji bądź marki. Mówiąc inaczej – logo firmy to specyficzny znak, jaki wyróżnia ją od konkurencji.

Co ważne – logo to nie to samo co logotyp. Czym się różnią? Zasada jest prosta – każdy logotyp może być logiem, lecz nie każde logo jest logotypem. Czemu? Logotyp przedstawia tylko nazwę firmy i często jest pozbawione innych składowych logo – sygnetu oraz tagline’u.

 

#Specjalistyczne logo powoduje, że firma wygląda profesjonalnie

Logo reprezentuje osobowość firmy – może spowodować, że będzie ona wyglądać na ogromną, niewielką, profesjonalną bądź śmieszną. Dlatego wbrew powszechnej opinii, praca nad logo wymaga dużego zaangażowania i – to najważniejszy element identyfikacji wizualnej!

Specjalistyczne logo to również skomplikowany mechanizm projektowy – dużo pracy połączonej z badaniami, szkicowaniem i koncepcjami. Znak firmowy powinien być wciąż tak samo skuteczny za 10, 20 czy 50 lat. Wszystko to jest wliczone w cenę projektu.

 

#Ile kosztuje zaprojektowanie logo? Dlaczego warto zapłacić więcej niż mniej?

Cena opracowania logo firmy lub marki zależy od wielu czynników. Nie jedynie od stopnia skomplikowania projektu, lecz również od liczby wersji i potencjalnych poprawek zgłoszonych przez klienta.

Musisz mieć świadomość, że wpływ na wycenę ma to, jak dobrze określisz własne oczekiwania na etapie pierwszego briefu. Rzetelna wycena zaprojektowania logo bazuje na informacjach, jakie przekażesz wykonawcy. To Ty najlepiej znasz własny biznes oraz z pewnością masz pewną wizję tego, jak ma wyglądać znak.

Logo to najistotniejszy element wizerunkowy Twojej firmy. To z nim będą identyfikować się Twoi konsumenci. To on będzie widniał na wszystkich materiałach promocyjnych oraz handlowych. Największym błędem, który możesz zrobić, jest poszukiwanie oszczędności na wyglądzie oraz jakości logo. Błędnie skonstruowany symbol firmowy nie będzie w żaden sposób oddziaływać na zaufanie do Twojej firmy. Możesz nawet w ten sposób zniechęcać konsumentów oraz stawiać Twoją firmę w kiepskim świetle. Jeśli myślisz o własnym biznesie poważnie, zainwestuj w naprawdę dobre i przemyślane logo. Takie, z którego będziesz dumny. Ono będzie z Tobą i Twoją firmą na wiele lat.

Logotyp, przez wybór właściwego fontu, odcień i kompozycję, może powodować pozytywne emocje. Przykład? Typ fontu może komunikować oryginalność firmy bądź jej przywiązanie do tradycji, odcienie niosą ze sobą uczucia takie jak zaufanie (niebieski) lub przyjemność (zielony). Tutaj wszystko musi być przemyślane – nie warto więc zostawiać tego amatorom.

 

#Tworzenie logo w teorii i praktyce – czy to naprawdę tyle kosztuje?

Koszt zaprojektowania logo waha się od kilku zł do kilkuset tysięcy złotych – tak naprawdę nie ma jednej ceny. Oryginalne znaki firmowe to rezultat długotrwałej, twórczej i ciężkiej pracy projektanta, a także bardzo często wielu godzin przeznaczonych na poprawienie jednego projektu, aby rezultat był zadowalający. Koszt tworzenia logo zależy często od liczby godzin, którą projektant musi poświęcić na projekt. Nie można zatem oczekiwać, że dobre logo powstanie za przysłowiowe 100 zł.

Co można jednak zrobić aby wynegocjować niższą cenę? W wypadku projektowania całej identyfikacji wizualnej firmy na wartość usługi składa się większa liczba elementów, które łączy podobna koncepcja. Produkty komplanarne w pakiecie zawsze są tańsze. Zamów projekt logo razem z zaprojektowaniem strony internetowej, a zapewne zapłacisz mniej.

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web Designer, Digital Marketing

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Cię zainteresować

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#DANE OSOBOWE

Polityka prywatności

#ZASIĘG - CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

kontakt@studiolapis.pl

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl