Jak mierzyć wyniki pozycjonowania?

Dziś niemal każdy z nas ma dostęp do internetu. Wiele osób codziennie spędza wiele czasu przeglądając różnorodne strony internetowe. Najczęściej korzystamy z sieci, gdy pragniemy znaleźć dręczącą nas odpowiedź na jakieś pytanie, kupić coś czy po prostu porozumieć się ze znajomymi (np. Facebook). Skoro wiemy już, że daje to tak wiele korzyści, to warto zainteresować się tematem pozycjonowania własnej strony internetowej. Witrynę możemy pozycjonować osobiście, bądź zlecić to osobie/firmie, która zajmuje się tym profesjonalnie. Jak mierzyć wyniki pozycjonowania? Wiele osób, które zdecydowały się na pozycjonowanie własnej witryny chciałyby sprawdzić czy ich działania przyniosły jakiś pozytywny skutek.

#Najpopularniejsze narzędzia do mierzenia wyników pozycjonowania

Jeśli pragniemy sprawdzić wynik naszego pozycjonowania, to możemy posłużyć się wieloma narzędziami dostępnymi na rynku – zarówno płatnymi jak i darmowymi. Do takich najpopularniejszych narzędzi należy np. SerpYou, SerpBook czy SerpLab. Na podanych stronach dodajemy adres własnej strony i słowa kluczowe (keywordy), które nas interesują. Dzięki tym narzędziom jesteśmy w stanie skutecznie sprawdzić jak wyglądają nasze wyniki w porównaniu z poprzednimi dniami/miesiącami/latami. Dodatkowo warto wspomnieć, że na większości tych stron możemy otrzymać raport każdego dnia!

Wyniki naszego pozycjonowania możemy także sprawdzić dzięki ruchowi (ilość wejść na naszą stronę). Obecnie na rynku dostępne jest narzędzie Google Analytics, dzięki któremu będziemy mogli zobaczyć ile nasza witryna miała odwiedzić w ciągu ostatnich kilku dni/tygodni. Dodatkowo dzięki temu narzędziu można zobaczyć z jakiego państwa pochodzą użytkownicy, ale także jak oni na naszą stronę trafili (czy przybyli z wyszukiwarki, Social Mediów itp…). Warto także wspomnieć, że dzięki temu przydatnemu narzędziu jesteśmy w stanie sprawdzić, ile czasu osoby spędzają na naszej stronie. Jeśli nasza strona jest postawiona na WordPressie, to zamiast Google Analytics możemy użyć jedną z wielu dostępnych wtyczek np. Jetpack.

Kolejnym niezwykle pomocnym narzędziem może się okazać Google Search Console, na którym możemy dokładniej sprawdzić dokładnie, które słowa kluczowe (keywordy) dają nam ruch. Dzięki narzędziu GSC jesteśmy w wstanie sprawdzić, jaką pozycję dany keyword zajmuję, ale także ile nasza strona dzięki temu słowu kluczowemu zdobyła wyświetleń i wejść.

 

#Profesjonalne narzędzia to sprawdzania efektów pozycjonowania

 

Oprócz wyżej wspomnianych metod można skorzystać z bardziej skomplikowanych narzędzi, do których potrzebna jest większa wiedza, natomiast prawdopodobnie umiejętne korzystanie z tych narzędzi spowoduje, że bardzo dokładnie sprawdzimy nasze wyniki pozycjonowania. Na stronach typu Ahrefs czy SeoStorm jesteśmy w stanie sprawdzić jak wartość naszej witryny wzrosła. Warto także wspomnieć, że te strony mogą nam pomóc polepszyć nasze wyniki, ponieważ te narzędzia mówią nam co można jeszcze uczynić, aby osiągnąć lepsze wyniki. Dodatkowo dzięki temu narzędziu jesteśmy w stanie sprawdzić kroki naszej konkurencji (np. dlaczego osiąga lepsze pozycje w wyszukiwarce). Obecnie w sieci dostępnych jest wiele dostępnych poradników, dzięki którym uda nam się w pełni (lub częściowo) wykorzystać potencjał, który te narzędzia bez wątpienia posiadają.

Natomiast jeśli nie mamy zbyt wiele czasu lub nasze umiejętności nie są wystarczalne, to możemy skorzystać z usług danej firmy lub osoby. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele ofert, dzięki którym będziemy mogli dokładnie przeanalizować wyniki, które nasza strona internetowa osiągnęła. Oprócz analizy,  firmy te także udzielają cennych wskazówek jakie kroki można wykonać, aby rezultaty były coraz lepsze.

 

Warto jest kontrolować wyniki pozycjonowania. Dzięki dostępnym narzędziom na rynku jesteśmy w stanie bardzo łatwo i szybko dokładnie określić, czy działania przyniosły zamierzony skutek. Dokładna analiza otrzymanych wyników może sprawić, że uda nam się osiągnąć zamierzony sukces. Prawdopodobnie dzięki dokładnej analizie dowiemy się, jakie kroki powinniśmy wykonać, aby kolejnymi miesiącami nasze wyniki ulegały poprawie. Należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie to długi proces, dlatego poprawa wyników może się pojawić dopiero po dłuższym czasie. Jeśli potrzebujesz pomocy w zakresie pozycjonowanie swojej strony internetowej napisz do nas!

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web Designer, Digital Marketing

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Cię zainteresować

Jaka powinna być idealna wizytówka?

Jaka powinna być idealna wizytówka?

Jaka powinna być idealna wizytówka?Dobra wizytówka to nie tylko narzędzie do przekazywania informacji potencjalnym klientom, ale także rozszerzenie marki. Znajduje się na niej tak niewiele znaków, a mimo to nadal musi zainteresować i opowiedzieć o tym, czym zajmuje...

czytaj dalej

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#DANE OSOBOWE

Polityka prywatności

#ZASIĘG - CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

kontakt@studiolapis.pl

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl