Jak reklamować się w social mediach?
Obecnie żyjemy w czasach, w których praktycznie każda osoba ma stały dostęp do internetu. Możemy stwierdzić, że większość osób podczas używania internetu korzysta z różnorodnych Social Mediów np. Facebooka czy Instagrama. Te portale mają bardzo wiele użytkowników, a ich ilość stale rośnie. Dlatego, jeśli prowadzisz swoją działalność i pragniesz odpowiednio rozreklamować swoje usługi, bądź produkty, to warto jest zainteresować się tematem Social Mediów. Dzięki tym stronom jesteśmy w stanie wiele zyskać.

#Jak reklamować się w social mediach?
Sposób reklamowania zależy od serwisu z jakiego pragniemy korzystać, aby rozwinąć naszą markę. W obecnych czasach te portale cieszą się największą popularnością:
✅ Facebook
✅ Instagram
✅ YouTube
✅ Twitter
✅ Snapchat
✅ Pinterest
#Jak reklamować się na Facebooku?
Bez wątpienia jednym z najpotężniejszych Social Mediów jest Facebook. Jeśli pragniemy skutecznie wypromować się na tym serwisie, to na początku należy założyć Fanpage naszej marki. Gdy już uda nam się stworzyć interesującą stronę (warto pomyśleć nad ciekawą nazwą dla fanpage’a), to powinniśmy regularnie publikować na naszej stronie wysokiej jakości artykuły/obrazki, dzięki którym prawdopodobnie uda nam się zdobyć wielu Fanów. Dodatkowo warto także dołączyć do wielu dostępnych grup, których tematyka jest podobna do naszego Fanpage. Na tych grupach warto jest od czasu do czasu publikować jakieś interesujące artykuły, dzięki czemu nasza publika zwiększy się. Jeśli natomiast mamy trochę gotówki, aby zainwestować ją w rozwój naszej marki, to można zainteresować się tematem Facebook Ads (reklamy, które będą pojawiały się użytkownikom Facebooka).
#Jak reklamować się na Instagramie?
Marką, która w ostatnim czasie także zdobyła popularność bez wątpienia jest Instagram. Na tym portalu społecznościowym możemy publikować zarówno filmy jak i obrazki. Pierwszym krokiem, aby skutecznie reklamować się w tym serwisie jest założenie konta (podobnie jak w przypadku Facebooka powinniśmy zadbać o ciekawą nazwę). Po założeniu konta warto jest zadbać o przyciągający awatar oraz opis naszego profilu. Aby rozreklamować się na Instagramie powinniśmy regularnie publikować zarówno obrazki jak i filmy. Warto także wspomnieć, że niesamowicie wielką rolę na tej stronie pełnią hasztagi, dzięki którym uda nam się prawdopodobnie trafić do docelowej grupy użytkowników.
# Jak reklamować się na YouTube?
Kolejną marką wartą uwagi jest YouTube. Jest to serwis należący do Google, który cieszy się wielką popularnością zarówno wśród młodzieży jak i osób odrobinę starszych. Aby zacząć działać na tym serwisie, to należy założyć swój kanał, a następnie dodać atrakcyjny awatar oraz banner. Gdy już uda nam się to zrobić, to możemy zająć się publikacją pierwszych filmików (Uwaga: Reklamowanie na YouTubie może być trudne dla osób początkujących).
Dobrym sposobem na reklamę na YT jest współpraca partnerska z bardziej doświadczonymi twórcami, których filmy mają już duże zasięgi.
#Jak reklamować się na Twitterze?
Natomiast jeśli pragniemy trafić do użytkowników pochodzących z innych państw aniżeli Polska np. ze Stanów Zjednoczonych, to warto zapoznać się z Twitterem. Jest to prosty portal społecznościowy, dzięki któremu uda nam się w miarę łatwo trafić do potencjalnych klientów np. z USA czy Japonii. Na początku należy założyć swoje konto, dodać interesujący opis i awatar. Na Twitterze podobnie jak na Facebooku możemy publikować artykuły, obrazki lub filmy. Warto także wspomnieć, że ważną rolę na tym serwisie pełnią hasztagi!
Warto zainteresować się Snapchatem jeśli pragniemy trafić do młodzieży. Obecnie bardzo wielu młodych ludzi spędza swój wolny czas na tej aplikacji służącej do wysyłania zdjęć.
Wyżej przedstawione serwisy, to prawdopodobnie trzy najpopularniejsze Social Media w Polsce. Skuteczna reklama na tych serwisach może spowodować, że bardzo wiele uda nam się zyskać. To większa świadomość marki w oczach klienta.

Paweł Berezecki
Web designer, digital marketing.
Założyciel agencji kreatywnej Studio Lapis. Główny projektant stron www i specjalista od marketingu internetowego. Autor Podcastu dla przedsiębiorców „Twoja firma w Internecie”. Nie podejmuje pracy bez wcześniejszego planowania i dokładnej analizy sytuacji. W wolnym czasie zajmuje się analityką internetową i poszukiwaniem idealnych rozwiązań.
Może Cię zainteresować
Marketing internetowy i trendy na rynku pracy
Marketing internetowy i trendy na rynku pracy Pojawienie się Internetu jako zjawiska masowego spowodowało rewolucyjne zmiany nie tylko w zakresie informacji i komunikacji, ale także na poziomie kulturowym, relacyjnym, a przede wszystkim biznesowym. Tradycyjne kanały...
Dlaczego pozycjonowanie musi tyle kosztować?
Dlaczego pozycjonowanie musi tyle kosztować? Każda witryna potrzebuje SEO, ale skąd wiadomo, jaka cena za pozycjonowanie będzie właściwa? Jak określać oczekiwania, dostrzegać prace niskiej jakości i oszacowywać koszt SEO na dzisiejszym rynku? Trzeba w końcu zwrócić...
Podcasty i biznes? Co daje takie połączenie?
Podcasty i biznes? Co daje takie połączenie?Może się wydawać, że podcasty zarezerwowane są tylko dla działu rozrywki. Tak naprawdę jednak firmy używają ich do różnych celów, w tym do udostępniania informacji o nowych produktach, usługach, celach czy zmianach w branży....
#BAZA WIEDZY
#USŁYSZ NAS
#NASZE PRACE
#SKONTKATUJ SIĘ
#DANE OSOBOWE
#ZASIĘG – CAŁA POLSKA
Studio Lapis
NIP: 7393490245
ul. Piłsudskiego 69/46
10-469 Olsztyn
+48 692 800 115
#INSPIRACJE
0 komentarzy