Jak robić RTM – czym jest Real Time Marketing
Real Time Marketing to jednak z rzadziej używanych strategii marketingowych, ale zyskująca coraz większą popularność — czego przykładem jest jej stosowanie przez największe światowe marki. Opiera się ona na wykorzystywaniu aktualnych wydarzeń i trendów oraz wirusowym rozprzestrzenianiu się. Czym zatem jest ten oryginalny, skuteczny i efektowny sposób reklamować się? Jak zrobić dobrą reklamę Real Time Marketingową?

#Czym jest Real Time Marketing?
Real Time Marketing to strategia marketingowa, która polega na wykorzystywaniu głośnych wydarzeń ze świata rzeczywistego i nawiązywaniu do nich w reklamie. Marketing czasu rzeczywistego ma działanie krótkotrwałe oraz jest uruchamiany jak najszybciej od wystąpienia takiego wydarzenia np. słynnej pomyłki czy nieprawdopodobnej sytuacji. Jego celem jest szybkie, chwilowe zareklamowanie danego produktu wykorzystując aktualne zdarzenie lub trend. Najczęściej występuje on w social mediach, które są idealne do rozpowszechniania danego postu lub materiału. RTM może wykorzystywać również nowe trendy czy mody. Jednym z przykładów Real Time Marketingu jest np. użycie przez KFC grafiki, na której udko z kurczaka przytacza cytat „Look i’m your father”. Było to zaraz przed seansem filmu z sagi Gwiezdne Wojny.
#Dlaczego RTM jest tak skuteczny?
Tym, co powoduje, że RTM jest tak skuteczny, jest właśnie wykorzystanie i nawiązanie do aktualnych wydarzeń. Wiele osób doskonale zna aktualności, niecodzienne wydarzenia czy sytuacje, które są szeroko komentowane. Z ciekawością przyglądają się memom czy reklam, które do nich nawiązują, gdyż znają wydarzenie i są ciekawi rozwinięcia tej sytuacji w reklamie. Materiały takie mogą się bardzo szybko rozprzestrzeniać np. wirusowo przekazywane między znajomymi. Nie musimy również przeznaczyć dużych sum pieniędzy, aby stworzyć taki materiał promocyjny, a do wielu plusów możemy zaliczyć też pozytywne odbieranie naszej marki poprzez taką reklamę. RTM możemy zatem wdrażać, prowadząc swoją nową małą markę, czy promując swoje produkty.
#Jak stworzyć reklamę RTM?
Stworzenie reklamy RTM nie jest trudne i opiera się na kilku elementach. Pierwszym i zdecydowanie najważniejszym z nich jest szybkość i błyskawiczne wykorzystanie danej sytuacji. Nasze działanie powinny rozpocząć się tuż po wystąpieniu danego wydarzenia, do którego chcemy nawiązać np. wpadki na gali wręczenia nagród czy po pobiciu rekordu sportowego. Drugim elementem jest pomysł na błyskotliwe nawiązanie oraz wykorzystanie tego faktu. Jeśli staniemy się świadkami takiego wydarzenia, powinniśmy określić czy najlepiej będzie utworzenie promocji w naszym sklepie, udostępnienie postu czy wyemitowanie reklamy. Ten rodzaj promocji może być realizowany na kilka sposobów. Reklama może rozśmieszać, intrygować, zachęcać do sprawdzenia oferty marki czy wręcz szokować.
Po spełnieniu najważniejszych czynników w postaci pomysłu i szybkiej reakcji kolejnym krokiem jest RTM. Do dyspozycji otrzymujemy kilka opcji. Może być to nagranie video, zdjęcie, promocja czy materiały reklamowe parodiujące daną sytuację. Forma zależy od naszych możliwości budżetowych i pomysłu na samą promocję. Pomimo tego, że jest to spontaniczna akcja promocyjna, powinna być ona wykonana jakościowo, co również ma duży wpływ na odbiór takiej promocji. Nasze działania RTM muszą być również dopasowane do odbiorców i naszej grupy docelowej, aby były dobrze przyjęte. W takiej sytuacji nie wystarczy jedynie nawiązanie do danego wydarzenia.
RTM warto stosować w tych miejscach, w których mamy najwięcej obserwatorów/fanów/odbiorców. Dzięki temu bardzo szybko możemy dotrzeć z ciekawą i niecodzienną reklamą do bardzo dużej grupy osób.

Paweł Berezecki
Web designer, digital marketing.
Założyciel agencji kreatywnej Studio Lapis. Główny projektant stron www i specjalista od marketingu internetowego. Nie podejmuje pracy bez wcześniejszego planowania i dokładnej analizy sytuacji. W wolnym czasie zajmuje się analityką internetową i poszukiwaniem idealnych rozwiązań.
Może Cię zainteresować
Marketing internetowy i trendy na rynku pracy
Marketing internetowy i trendy na rynku pracy Pojawienie się Internetu jako zjawiska masowego spowodowało rewolucyjne zmiany nie tylko w zakresie informacji i komunikacji, ale także na poziomie kulturowym, relacyjnym, a przede wszystkim biznesowym. Tradycyjne kanały...
Dlaczego pozycjonowanie musi tyle kosztować?
Dlaczego pozycjonowanie musi tyle kosztować? Każda witryna potrzebuje SEO, ale skąd wiadomo, jaka cena za pozycjonowanie będzie właściwa? Jak określać oczekiwania, dostrzegać prace niskiej jakości i oszacowywać koszt SEO na dzisiejszym rynku? Trzeba w końcu zwrócić...
Podcasty i biznes? Co daje takie połączenie?
Podcasty i biznes? Co daje takie połączenie?Może się wydawać, że podcasty zarezerwowane są tylko dla działu rozrywki. Tak naprawdę jednak firmy używają ich do różnych celów, w tym do udostępniania informacji o nowych produktach, usługach, celach czy zmianach w branży....
#BAZA WIEDZY
#USŁYSZ NAS
#NASZE PRACE
#SKONTKATUJ SIĘ
#DANE OSOBOWE
#ZASIĘG – CAŁA POLSKA
Studio Lapis
NIP: 7393490245
ul. Piłsudskiego 69/46
10-469 Olsztyn
+48 692 800 115
#INSPIRACJE
0 komentarzy