Jak robić RTM – czym jest Real Time Marketing

Real Time Marketing to jednak z rzadziej używanych strategii marketingowych, ale zyskująca coraz większą popularność — czego przykładem jest jej stosowanie przez największe światowe marki. Opiera się ona na wykorzystywaniu aktualnych wydarzeń i trendów oraz wirusowym rozprzestrzenianiu się. Czym zatem jest ten oryginalny, skuteczny i efektowny sposób reklamować się? Jak zrobić dobrą reklamę Real Time Marketingową?

#Czym jest Real Time Marketing?

Real Time Marketing to strategia marketingowa, która polega na wykorzystywaniu głośnych wydarzeń ze świata rzeczywistego i nawiązywaniu do nich w reklamie. Marketing czasu rzeczywistego ma działanie krótkotrwałe oraz jest uruchamiany jak najszybciej od wystąpienia takiego wydarzenia np. słynnej pomyłki czy nieprawdopodobnej sytuacji. Jego celem jest szybkie, chwilowe zareklamowanie danego produktu wykorzystując aktualne zdarzenie lub trend. Najczęściej występuje on w social mediach, które są idealne do rozpowszechniania danego postu lub materiału. RTM może wykorzystywać również nowe trendy czy mody. Jednym z przykładów Real Time Marketingu jest np. użycie przez KFC grafiki, na której udko z kurczaka przytacza cytat „Look i’m your father”. Było to zaraz przed seansem filmu z sagi Gwiezdne Wojny.

 

#Dlaczego RTM jest tak skuteczny? 

 

Tym, co powoduje, że RTM jest tak skuteczny, jest właśnie wykorzystanie i nawiązanie do aktualnych wydarzeń. Wiele osób doskonale zna aktualności, niecodzienne wydarzenia czy sytuacje, które są szeroko komentowane. Z ciekawością przyglądają się memom czy reklam, które do nich nawiązują, gdyż znają wydarzenie i są ciekawi rozwinięcia tej sytuacji w reklamie. Materiały takie mogą się bardzo szybko rozprzestrzeniać np. wirusowo przekazywane między znajomymi. Nie musimy również przeznaczyć dużych sum pieniędzy, aby stworzyć taki materiał promocyjny, a do wielu plusów możemy zaliczyć też pozytywne odbieranie naszej marki poprzez taką reklamę. RTM możemy zatem wdrażać, prowadząc swoją nową małą markę, czy promując swoje produkty. 

 

#Jak stworzyć reklamę RTM?

 

Stworzenie reklamy RTM nie jest trudne i opiera się na kilku elementach. Pierwszym i zdecydowanie najważniejszym z nich jest szybkość i błyskawiczne wykorzystanie danej sytuacji. Nasze działanie powinny rozpocząć się tuż po wystąpieniu danego wydarzenia, do którego chcemy nawiązać np. wpadki na gali wręczenia nagród czy po pobiciu rekordu sportowego. Drugim elementem jest pomysł na błyskotliwe nawiązanie oraz wykorzystanie tego faktu. Jeśli staniemy się świadkami takiego wydarzenia, powinniśmy określić czy najlepiej będzie utworzenie promocji w naszym sklepie, udostępnienie postu czy wyemitowanie reklamy. Ten rodzaj promocji może być realizowany na kilka sposobów. Reklama może rozśmieszać, intrygować, zachęcać do sprawdzenia oferty marki czy wręcz szokować.

Po spełnieniu najważniejszych czynników w postaci pomysłu i szybkiej reakcji kolejnym krokiem jest RTM. Do dyspozycji otrzymujemy kilka opcji. Może być to nagranie video, zdjęcie, promocja czy materiały reklamowe parodiujące daną sytuację. Forma zależy od naszych możliwości budżetowych i pomysłu na samą promocję. Pomimo tego, że jest to spontaniczna akcja promocyjna, powinna być ona wykonana jakościowo, co również ma duży wpływ na odbiór takiej promocji. Nasze działania RTM muszą być również dopasowane do odbiorców i naszej grupy docelowej, aby były dobrze przyjęte. W takiej sytuacji nie wystarczy jedynie nawiązanie do danego wydarzenia.

 

RTM warto stosować w tych miejscach, w których mamy najwięcej obserwatorów/fanów/odbiorców. Dzięki temu bardzo szybko możemy dotrzeć z ciekawą i niecodzienną reklamą do bardzo dużej grupy osób.

Julia Berezecka

Julia Berezecka

Graphic Designer

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Cię zainteresować

Jaka powinna być idealna wizytówka?

Jaka powinna być idealna wizytówka?

Jaka powinna być idealna wizytówka?Dobra wizytówka to nie tylko narzędzie do przekazywania informacji potencjalnym klientom, ale także rozszerzenie marki. Znajduje się na niej tak niewiele znaków, a mimo to nadal musi zainteresować i opowiedzieć o tym, czym zajmuje...

czytaj dalej

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#DANE OSOBOWE

Polityka prywatności

#ZASIĘG - CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

kontakt@studiolapis.pl

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl