Jak wybrać idealną domenę dla swojej firmy?
Dynamiczny rozkwit internetu sprawił, że obecność w sieci stała się teraz koniecznością. Każdy, kto pragnie przedstawić firmę w internecie, niezależnie od tego czy ma niewielkie przedsiębiorstwo, czy ogromną doskonale prosperującą spółkę, powinien pomyśleć o swoje doskonale dopasowanej domenie. Domena to przede wszystkim adres elektroniczny, umożliwiający znalezienie strony WWW w ogromnej sieci. Innymi słowy – domena jest wirtualnym odpowiednikiem tradycyjnego adresu.

#Domena internetowa – co to jest i czemu jest taka istotna?
Domena to unikalny adres (składający się z unikalnej nazwy i końcówki) przypisany do strony internetowej. Jest ona znakiem rozpoznawczym firm w sieci, gdyż to właśnie ją wpisujemy w pasku wyszukiwania przeglądarki, co zapewnia przekierowanie nas do określonego portalu.
Posiadanie domeny internetowej jest potrzebne do właściwego działania strony w sieci. Co ważne, dana domena zawsze prowadzi tylko do jednej witryny, lecz jedna witryna może być dostępna pod wieloma domenami. Jest to niezwykle ważne z punktu widzenia webmastera. Raz zakupiona domena nie może zostać użyta przez nikogo innego (chyba, że jej posiadacz zdecyduje się ją przekazać bądź minie okres potrzebny na jej przedłużenie).
#Jaką domenę wybrać?
Oczywisty wydaje się dobór domeny z nazwą firmy. Dzięki temu klienci szybciej znajdą nas w sieci. Jednak pamiętaj o tym, że przed Tobą jeszcze długa droga do tego, aby nazwa była rozpoznawalna. Dobrym rozwiązaniem wydaje się więc połączenie unikalnej nazwy firmy z końcówką funkcjonalną, która powie klientom o tym, czym się zajmujesz. Np. dla warsztatu samochodowego może to być auto.pl, a dla biura podróży travel.pl. Internauci często poszukują artykułów lub usług z konkretnej dziedziny, natomiast nie szukają samych nazw firm.
#Postaw na prostą nazwę
Podstawową regułą jest to, żeby nazwa domeny była jak najkrótsza oraz praktyczna (prosta do zapamiętania) oraz budziła skojarzenia z firmą bądź jej produktami. Przypuśćmy, że poszukujesz doskonałej domeny dla własnej firmy lub marki. W trakcie jej istnienia często zdarzy Ci się np. rozmawiać z kimś, gdzie będziesz chciał wypowiedzieć adres własnej strony internetowej. Jeśli nazwa Twojej strony WWW będzie trudna, to nie ma możliwości, żeby ktoś ją zapamiętał i sobie przypomniał. Natomiast, co kiedy ktoś skontaktuje się z Tobą drogą telefoniczną, a Ty będziesz chciał przekierować go do strony internetowej np. w celu zaznajomienia go z dostępną tam ofertą? Będziesz musiał podać adres. Gdy będzie on skomplikowany, klient będzie miał trudności z jej poprawnym zapisaniem i wyszukaniem. Właśnie takich sytuacji pragniesz uniknąć.
#Słowa kluczowe w nazwie domeny?
Jeśli frazy w domenie nie umożliwiają otrzymania wysokich pozycji w rankingu Google, niewątpliwie lepiej postawić na wyjątkową i unikalną nazwę, budującą firmę w internecie. Po aktualizacji EMD Google jeszcze większe znaczenie zdobył branding. Mówi się o tzw. brand signals – im częściej firma pojawi się w sieci, tym jest bardziej charakterystyczna oraz przyjazna dla wyszukiwarki. Google na bazie informacji o firmie określa ją jako dobrą dla klientów, a zatem wartą polecenia w wynikach wyszukiwania. Branding stał się znaczącą częścią pozycjonowania.

Paweł Berezecki
Web designer, digital marketing.
Założyciel agencji kreatywnej Studio Lapis. Główny projektant stron www i specjalista od marketingu internetowego. Autor Podcastu dla przedsiębiorców „Twoja firma w Internecie”. Nie podejmuje pracy bez wcześniejszego planowania i dokładnej analizy sytuacji. W wolnym czasie zajmuje się analityką internetową i poszukiwaniem idealnych rozwiązań.
Może Cię zainteresować
Marketing internetowy i trendy na rynku pracy
Marketing internetowy i trendy na rynku pracy Pojawienie się Internetu jako zjawiska masowego spowodowało rewolucyjne zmiany nie tylko w zakresie informacji i komunikacji, ale także na poziomie kulturowym, relacyjnym, a przede wszystkim biznesowym. Tradycyjne kanały...
Dlaczego pozycjonowanie musi tyle kosztować?
Dlaczego pozycjonowanie musi tyle kosztować? Każda witryna potrzebuje SEO, ale skąd wiadomo, jaka cena za pozycjonowanie będzie właściwa? Jak określać oczekiwania, dostrzegać prace niskiej jakości i oszacowywać koszt SEO na dzisiejszym rynku? Trzeba w końcu zwrócić...
Podcasty i biznes? Co daje takie połączenie?
Podcasty i biznes? Co daje takie połączenie?Może się wydawać, że podcasty zarezerwowane są tylko dla działu rozrywki. Tak naprawdę jednak firmy używają ich do różnych celów, w tym do udostępniania informacji o nowych produktach, usługach, celach czy zmianach w branży....
#BAZA WIEDZY
#USŁYSZ NAS
#NASZE PRACE
#SKONTKATUJ SIĘ
#DANE OSOBOWE
#ZASIĘG – CAŁA POLSKA
Studio Lapis
NIP: 7393490245
ul. Piłsudskiego 69/46
10-469 Olsztyn
+48 692 800 115
#INSPIRACJE
0 komentarzy