Jak wybrać idealną domenę dla swojej firmy?

Dynamiczny rozkwit internetu sprawił, że obecność w sieci stała się teraz koniecznością. Każdy, kto pragnie przedstawić firmę w internecie, niezależnie od tego czy ma niewielkie przedsiębiorstwo, czy ogromną doskonale prosperującą spółkę, powinien pomyśleć o swoje doskonale dopasowanej domenie. Domena to przede wszystkim adres elektroniczny, umożliwiający znalezienie strony WWW w ogromnej sieci.  Innymi słowy – domena jest wirtualnym odpowiednikiem tradycyjnego adresu.

#Domena internetowa – co to jest i czemu jest taka istotna?

Domena to unikalny adres (składający się z unikalnej nazwy i końcówki) przypisany do strony internetowej. Jest ona znakiem rozpoznawczym firm w sieci, gdyż to właśnie ją wpisujemy w pasku wyszukiwania przeglądarki, co zapewnia przekierowanie nas do określonego portalu.

Posiadanie domeny internetowej jest potrzebne do właściwego działania strony w sieci. Co ważne, dana domena zawsze prowadzi tylko do jednej witryny, lecz jedna witryna może być dostępna pod wieloma domenami. Jest to niezwykle ważne z punktu widzenia webmastera. Raz zakupiona domena nie może zostać użyta przez nikogo innego (chyba, że jej posiadacz zdecyduje się ją przekazać bądź minie okres potrzebny na jej przedłużenie).

 

#Jaką domenę wybrać?

Oczywisty wydaje się dobór domeny z nazwą firmy. Dzięki temu klienci szybciej znajdą nas w sieci. Jednak pamiętaj o tym, że przed Tobą jeszcze długa droga do tego, aby nazwa była rozpoznawalna. Dobrym rozwiązaniem wydaje się więc połączenie unikalnej nazwy firmy z końcówką funkcjonalną, która powie klientom o tym, czym się zajmujesz. Np. dla warsztatu samochodowego może to być auto.pl, a dla biura podróży travel.pl. Internauci często poszukują artykułów lub usług z konkretnej dziedziny, natomiast nie szukają samych nazw firm.

 

#Postaw na prostą nazwę

Podstawową regułą jest to, żeby nazwa domeny była jak najkrótsza oraz praktyczna (prosta do zapamiętania) oraz budziła skojarzenia z firmą bądź jej produktami. Przypuśćmy, że poszukujesz doskonałej domeny dla własnej firmy lub marki. W trakcie jej istnienia często zdarzy Ci się np. rozmawiać z kimś, gdzie będziesz chciał wypowiedzieć adres własnej strony internetowej. Jeśli nazwa Twojej strony WWW będzie trudna, to nie ma możliwości, żeby ktoś ją zapamiętał i sobie przypomniał. Natomiast, co kiedy ktoś skontaktuje się z Tobą drogą telefoniczną, a Ty będziesz chciał przekierować go do strony internetowej np. w celu zaznajomienia go z dostępną tam ofertą? Będziesz musiał podać adres. Gdy będzie on skomplikowany, klient będzie miał trudności z jej poprawnym zapisaniem i wyszukaniem. Właśnie takich sytuacji pragniesz uniknąć.

 

#Słowa kluczowe w nazwie domeny?

Jeśli frazy w domenie nie umożliwiają otrzymania wysokich pozycji w rankingu Google, niewątpliwie lepiej postawić na wyjątkową i unikalną nazwę, budującą firmę w internecie. Po aktualizacji EMD Google jeszcze większe znaczenie zdobył branding. Mówi się o tzw. brand signals – im częściej firma pojawi się w sieci, tym jest bardziej charakterystyczna oraz przyjazna dla wyszukiwarki. Google na bazie informacji o firmie określa ją jako dobrą dla klientów, a zatem wartą polecenia w wynikach wyszukiwania. Branding stał się znaczącą częścią pozycjonowania.

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web designer, digital marketing.

Założyciel agencji kreatywnej Studio Lapis. Główny projektant stron www i specjalista od marketingu internetowego. Autor Podcastu dla przedsiębiorców "Twoja firma w Internecie".  Nie podejmuje pracy bez wcześniejszego planowania i dokładnej analizy sytuacji. W wolnym czasie zajmuje się analityką internetową i poszukiwaniem idealnych rozwiązań.

0 komentarzy

Może Cię zainteresować

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#ZASIĘG – CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

[email protected]

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl