Jaka powinna być idealna wizytówka?
Dobra wizytówka to nie tylko narzędzie do przekazywania informacji potencjalnym klientom, ale także rozszerzenie marki. Znajduje się na niej tak niewiele znaków, a mimo to nadal musi zainteresować i opowiedzieć o tym, czym zajmuje się firma w niezapomniany, potężny i znaczący sposób. Jak osiągnąć taki efekt?

#Jakie informacje umieścić na wizytówce?
Kuszące wydaje się zmniejszenie rozmiaru czcionki i uwzględnienie na wizytówce wszystkich informacji o sobie i firmie. Niekiedy można spotkać się z kartami, w których umieszczono zdecydowanie zbyt wiele danych. Wystarczająco rozbudowana wizytówka to taka, w której znajduje się:
✅ nazwisko,
✅ tytuł zawodowy,
✅ nazwa firmy,
✅ hasło reklamowe,
✅ telefon,
✅ e-mail,
✅ krótki spis usług,
✅ strona internetowa.
Niekiedy ma się ochotę dodać jeszcze więcej informacji, aby wzbudzić zainteresowanie odbiorcy i sprawić, że będzie on przeglądał wizytówkę przez wiele minut. Nie ma to jednak większego sensu, ponieważ jeśli klient lub kontrahent zechce, to sam wyszuka więcej danych o firmie i pracowniku. Nie musi mieć wypisanych na wizytówce kilku adresów do mediów społecznościowych czy dokładną listę oferowanych produktów i usług. Wizytówka, zarówno ta fizyczna, jak i internetowa, ma zachęcać do nawiązania kontaktu, a nie spełniać funkcję ulotki reklamowej.
#Jak sprawić, by wizytówka była czytelna?
1. Czcionka
Oryginalne czcionki mogą być zabawne i niekiedy podkreślają kreatywność, ale jest czas i miejsce na ich wykorzystanie, a wizytówka zazwyczaj nie jest tym właściwym. Warto upewnić się, że czcionki, których używa się na wizytówce, nie są zbyt małe, fantazyjne lub w jakiś sposób zniekształcone, co utrudniałoby odczytanie danych.
2. Grafika
Siłą dobrej wizytówki jest jej prostota, dlatego zamiast eksperymentować z formą, można zdecydować się na kilka akcentów, które wyróżnią kartę na tle pozostałych, a jednak nie sprawią, że straci ona sens. Świetnym narzędziem jest tutaj logo firmowe, które zwiększy estetyczne wrażenia, a jednak nie zaburzy całej koncepcji.
W przypadku wizytówek tradycyjnych warto pamiętać też o tym, aby unikać całkowitego pokrycia każdej białej przestrzeni na karcie, chyba że jest to absolutnie konieczne. W innym przypadku odbiorca nie może robić notatek ani zapisywać najważniejszych informacji na wizytówce, co jest bardzo często stosowaną praktyką.
Z kolei wizytówki internetowe również powinny pozostać na tyle przejrzyste jak to tylko możliwe. I choć istnieje pokusa umieszczenia kilku grafik, zdjęć i odnośników, to powinno wybierać się tylko te, które są najważniejsze i rzeczywiście mogą być przydatne dla odbiorcy.
3. Projekt
Istnieje wiele sposobów wyróżnienia wizytówki, jeśli chodzi o projekt. Niektóre z nich wykorzystują przyciągające uwagę opcje wykończeniowe, takie jak zaokrąglone narożniki lub inne wykroje, dziurkowane otwory, nietypowe rozmiary, tłoczenie, akcenty foliowe i fałdy, które mogą zamienić prostą kartę w mini-broszurę.
Każda z tych opcji może działać dla konkretnej firmy, ale warto upewnić się, czy ich zastosowanie ma sens w przypadku danej marki. Jeśli ktoś prowadzi np. biuro nieruchomości, korzysta z prostego logo i pastelowych odcieni w swojej identyfikacji wizualnej, to umieszczenie złotych obramówek na pofałdowanej wizytówce naprawdę może nie być dobrym pomysłem.
Podobnie jest w przypadku wizytówek internetowych. Często są one powielane i występują w jednym, nudnym i ograniczonym szablonie. Jednak zamiast korzystać z krzykliwych projektów, wystarczy zmienić układ w tych podstawowych, postawić na spójność kolorystyczną lub dodać akcent firmowy, by całość stała się bardziej przyjazna dla użytkownika.
#A co z kreatywnością?
Wszystkie powyższe wskazówki należą do kategorii praktycznych porad, które pomogą uzyskać najlepsze wyniki. Jednak nie można lekceważyć tego, że głównym zadaniem wizytówki jest to, aby firma mogła zapaść w pamięć potencjalnym i obecnym odbiorcom. A to oznacza, że musi się wyróżniać! Z jednej strony więc nie może być przeładowana informacjami i ozdobnikami, a z drugiej musi być na tyle interesująca i ładna, by nie trafiła od razu do kosza. Trzeba więc eksperymentować, bawić się kolorami, testować i sprawdzać reakcję osób z otoczenia, by po kilku próbach stworzyć projekt, który okaże się idealny.

Julia Berezecka
Graphic designer, Illustrator.
Założycielka agencji kreatywnej Studio Lapis. Projektantka graficzna i główna ilustratorka z artystyczną duszą. Odpowiada za design i wdrażanie projektów. Ulubione zajęcia po pracy? Tworzenie ilustracji na Ipadzie i rozwijanie portalu dla designerów Lapisdesign.pl.
Może Cię zainteresować
Marketing internetowy i trendy na rynku pracy
Marketing internetowy i trendy na rynku pracy Pojawienie się Internetu jako zjawiska masowego spowodowało rewolucyjne zmiany nie tylko w zakresie informacji i komunikacji, ale także na poziomie kulturowym, relacyjnym, a przede wszystkim biznesowym. Tradycyjne kanały...
Dlaczego pozycjonowanie musi tyle kosztować?
Dlaczego pozycjonowanie musi tyle kosztować? Każda witryna potrzebuje SEO, ale skąd wiadomo, jaka cena za pozycjonowanie będzie właściwa? Jak określać oczekiwania, dostrzegać prace niskiej jakości i oszacowywać koszt SEO na dzisiejszym rynku? Trzeba w końcu zwrócić...
Podcasty i biznes? Co daje takie połączenie?
Podcasty i biznes? Co daje takie połączenie?Może się wydawać, że podcasty zarezerwowane są tylko dla działu rozrywki. Tak naprawdę jednak firmy używają ich do różnych celów, w tym do udostępniania informacji o nowych produktach, usługach, celach czy zmianach w branży....
#BAZA WIEDZY
#USŁYSZ NAS
#NASZE PRACE
#SKONTKATUJ SIĘ
#DANE OSOBOWE
#ZASIĘG – CAŁA POLSKA
Studio Lapis
NIP: 7393490245
ul. Piłsudskiego 69/46
10-469 Olsztyn
+48 692 800 115
#INSPIRACJE
0 komentarzy