Jaka powinna być idealna wizytówka?

Dobra wizytówka to nie tylko narzędzie do przekazywania informacji potencjalnym klientom, ale także rozszerzenie marki. Znajduje się na niej tak niewiele znaków, a mimo to nadal musi zainteresować i opowiedzieć o tym, czym zajmuje się firma w niezapomniany, potężny i znaczący sposób. Jak osiągnąć taki efekt?

#Jakie informacje umieścić na wizytówce?

Kuszące wydaje się zmniejszenie rozmiaru czcionki i uwzględnienie na wizytówce wszystkich informacji o sobie i firmie. Niekiedy można spotkać się z kartami, w których umieszczono zdecydowanie zbyt wiele danych. Wystarczająco rozbudowana wizytówka to taka, w której znajduje się:

✅ nazwisko,

✅ tytuł zawodowy,

✅ nazwa firmy,

✅ hasło reklamowe,

✅ telefon,

✅ e-mail,

✅ krótki spis usług,

✅ strona internetowa.

 

Niekiedy ma się ochotę dodać jeszcze więcej informacji, aby wzbudzić zainteresowanie odbiorcy i sprawić, że będzie on przeglądał wizytówkę przez wiele minut. Nie ma to jednak większego sensu, ponieważ jeśli klient lub kontrahent zechce, to sam wyszuka więcej danych o firmie i pracowniku. Nie musi mieć wypisanych na wizytówce kilku adresów do mediów społecznościowych czy dokładną listę oferowanych produktów i usług. Wizytówka, zarówno ta fizyczna, jak i internetowa, ma zachęcać do nawiązania kontaktu, a nie spełniać funkcję ulotki reklamowej.

 

#Jak sprawić, by wizytówka była czytelna?

1. Czcionka

Oryginalne czcionki mogą być zabawne i niekiedy podkreślają kreatywność, ale jest czas i miejsce na ich wykorzystanie, a wizytówka zazwyczaj nie jest tym właściwym. Warto upewnić się, że czcionki, których używa się na wizytówce, nie są zbyt małe, fantazyjne lub w jakiś sposób zniekształcone, co utrudniałoby odczytanie danych. 

2. Grafika

Siłą dobrej wizytówki jest jej prostota, dlatego zamiast eksperymentować z formą, można zdecydować się na kilka akcentów, które wyróżnią kartę na tle pozostałych, a jednak nie sprawią, że straci ona sens. Świetnym narzędziem jest tutaj logo firmowe, które zwiększy estetyczne wrażenia, a jednak nie zaburzy całej koncepcji. 

W przypadku wizytówek tradycyjnych warto pamiętać też o tym, aby unikać całkowitego pokrycia każdej białej przestrzeni na karcie, chyba że jest to absolutnie konieczne. W innym przypadku odbiorca nie może robić notatek ani zapisywać najważniejszych informacji na wizytówce, co jest bardzo często stosowaną praktyką. 

Z kolei wizytówki internetowe również powinny pozostać na tyle przejrzyste jak to tylko możliwe. I choć istnieje pokusa umieszczenia kilku grafik, zdjęć i odnośników, to powinno wybierać się tylko te, które są najważniejsze i rzeczywiście mogą być przydatne dla odbiorcy. 

3. Projekt

Istnieje wiele sposobów wyróżnienia wizytówki, jeśli chodzi o projekt. Niektóre z nich wykorzystują przyciągające uwagę opcje wykończeniowe, takie jak zaokrąglone narożniki lub inne wykroje, dziurkowane otwory, nietypowe rozmiary, tłoczenie, akcenty foliowe i fałdy, które mogą zamienić prostą kartę w mini-broszurę. 

Każda z tych opcji może działać dla konkretnej firmy, ale warto upewnić się, czy ich zastosowanie ma sens w przypadku danej marki. Jeśli ktoś prowadzi np. biuro nieruchomości, korzysta z prostego logo i pastelowych odcieni w swojej identyfikacji wizualnej, to umieszczenie złotych obramówek na pofałdowanej wizytówce naprawdę może nie być dobrym pomysłem. 

Podobnie jest w przypadku wizytówek internetowych. Często są one powielane i występują w jednym, nudnym i ograniczonym szablonie. Jednak zamiast korzystać z krzykliwych projektów, wystarczy zmienić układ w tych podstawowych, postawić na spójność kolorystyczną lub dodać akcent firmowy, by całość stała się bardziej przyjazna dla użytkownika.

 

#A co z kreatywnością?

Wszystkie powyższe wskazówki należą do kategorii praktycznych porad, które pomogą uzyskać najlepsze wyniki. Jednak nie można lekceważyć tego, że głównym zadaniem wizytówki jest to, aby firma mogła zapaść w pamięć potencjalnym i obecnym odbiorcom. A to oznacza, że musi się wyróżniać! Z jednej strony więc nie może być przeładowana informacjami i ozdobnikami, a z drugiej musi być na tyle interesująca i ładna, by nie trafiła od razu do kosza. Trzeba więc eksperymentować, bawić się kolorami, testować i sprawdzać reakcję osób z otoczenia, by po kilku próbach stworzyć projekt, który okaże się idealny.

Julia Berezecka

Julia Berezecka

Graphic designer, Illustrator.

Założycielka agencji kreatywnej Studio Lapis. Projektantka graficzna i główna ilustratorka z artystyczną duszą.  Odpowiada za design i wdrażanie projektów. Ulubione zajęcia po pracy? Tworzenie ilustracji na Ipadzie i rozwijanie portalu dla designerów Lapisdesign.pl.

0 komentarzy

Może Cię zainteresować

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#ZASIĘG – CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

[email protected]

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl