Jakie strategie reklamowe wybrać, aby najlepiej wypromować firmę?

Świat marketingu cyfrowego może być przytłaczający. Istnieje wiele kanałów i platform, które wykorzystuje się do reklamowania swojej firmy, a każda z tych opcji przynosi różne efekty i sprawdza się w innych okolicznościach. Przedsiębiorcy chcą łączyć opłacalność i wyniki, dlatego warto wiedzieć, jakie narzędzia, materiały i strategie reklamowe wybrać, czy czerpać z nich jak najwięcej.

#Strona internetowa

Najpotężniejszym narzędziem każdego nowoczesnego przedsiębiorstwa jest strona internetowa. To ona przyciąga klientów, przekazuje im informacje, wzbudza zainteresowanie. Jest często pierwszym materiałem, który łączy firmę z odbiorcami, przez co wpływa na budowanie wstępnego wrażenia. Ponieważ wiele innych kampanii reklamowych online ma na celu przyciągnięcie ruchu do witryny, strona internetowa powinna prezentować się nienagannie. Oznacza to, że musi być ona skuteczna w przyciąganiu i utrzymywaniu uwagi użytkowników oraz zachęcaniu ich do podejmowania działania.

 

Dobrze zaprojektowana strona internetowa może sprawić, że odwiedzający będą chcieli zostać dłużej i nawet jeśli początkowo nie zdecydują się na zakup, to wrócą później, by zobaczyć, co nowego firma ma do zaoferowania. Witryna buduje także zaufanie potencjalnych klientów, jednak tylko wtedy, gdy jest ona profesjonalna! Dzięki badaniu przeprowadzonym w 2017 roku na wydziale ekonomicznym na Uniwerystecie Cambridge, ustalono, że:

 

⭕ 94% respondentów nie ufa stronie internetowej, na której pojawiają się agresywne reklamy;

⭕ 80% ankietowanych zamyka stronę, jeśli ma ona widoczne błędy (np. niewczytujące się obrazy);

✔️ 45% osób sprawdza aktualność informacji zawartych na stronie;

✔️ 72% respondentów zostaje na stronie dłużej, jeśli jej układ jest niezawodny i intuicyjny.

 

#Pozycjonowanie (SEO)

Strona internetowa może być świetnym narzędziem marketingowym, ale tylko wtedy, gdy potencjalni klienci będą w stanie ją zobaczyć. Najlepszym sposobem na to jest optymalizacja wyszukiwarek lub pozycjonowanie. Inwestując w SEO, można ulepszyć swoją witrynę w nieinwazyjny sposób, który pomoże „podnieść ją” w rankingach związanych z konkretnymi produktami lub usługami.

 

Ważne! SEO obejmuje włączenie słów kluczowych związanych z produktami lub usługami do tekstów na stronie, dzięki czemu użytkownicy wyszukujący dane frazy w wyszukiwarkach takich jak Google mogą od razu zobaczyć odpowiednie wyniki.

 

Można poprawić SEO swojej witryny, publikując oryginalną treść wokół docelowych słów kluczowych, a także zdobywając linki z innych autorytatywnych źródeł online. Dzięki odpowiedniej strategii uzyskuje się potencjał, aby poprawić swoje rankingi, zwiększyć ruch i wygenerować więcej potencjalnych klientów i konwersji. Celem SEO jest doprowadzenie witryny na topowe miejsca na pierwszej stronie wyników wyszukiwarek. Najlepiej jest, gdy strona firmowa wyświetla się już w pierwszej trójce, ponieważ zdobywa ona większość kliknięć.

 

#Marketing treści

Marketing treści to świetny sposób na pośrednie reklamowanie swojej firmy konsumentom poprzez dostarczanie im przydatnych lub interesujących informacji. Można tworzyć je np. w formie:

✔️ blogów,

✔️ filmów,

✔️ zdjęć,

✔️ infografik,

✔️ komiksów,

✔️ vlogów,

 

Niezależnie od branży publikowanie oryginalnych treści jest niezwykle skutecznym sposobem na nawiązanie kontaktu z grupą docelową. Może to również ustanowić firmę jako autorytet i zbudować reputację.

 

Elementy wizualne mogą przyciągnąć uwagę użytkowników, a w połączeniu z interesującymi informacjami sprawiają, że będą oni chcieli spędzić więcej czasu na stronie internetowej. Ponadto infografiki są łatwe do udostępniania w mediach społecznościowych, co oznacza, że ​​przy niewielkich nakładach finansowych można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Z kolei stworzenie oryginalnych treści wideo jest już nieco bardziej pracochłonne niż napisanie posta na blogu lub projektowanie grafiki, ale gdy one będą dobrze wykonane, to mogą osiągnąć nawet kilkadziesiąt tysięcy odsłon.

 

Warto pamiętać o tym, że to, która ze strategii reklamowych sprawdzi się w firmie najlepiej, zależy przede wszystkim od jej grupy docelowej, stylu, preferencji lub sprzedawanych artykułów. Jednak wszystkie z powyższych propozycji mogą przełożyć się na udaną kampanię, ponieważ są to uniwersalne i sprawdzone rozwiązania.

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web Designer, Digital Marketing

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Cię zainteresować

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#DANE OSOBOWE

Polityka prywatności

#ZASIĘG - CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

kontakt@studiolapis.pl

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl