Marketing internetowy i trendy na rynku pracy

Pojawienie się Internetu jako zjawiska masowego spowodowało rewolucyjne zmiany nie tylko w zakresie informacji i komunikacji, ale także na poziomie kulturowym, relacyjnym, a przede wszystkim biznesowym. Tradycyjne kanały handlu zostały otoczone, początkowo marginalnie, a potem stopniowo coraz ważniejsze, metodami wirtualnymi, które znacząco zmieniły relacje przedsiębiorstw z rynkiem.

Nowe zasady podyktowane tym scenariuszem pozytywnie pobudziły firmy do poszukiwania różnych podejść do pracy, do radzenia sobie z odmienną rzeczywistością narzuconą przez handel elektroniczny. Marketing internetowy zrodził się z potrzeby opracowania nowych technik, metodologii i narzędzi umożliwiających różną interakcję z użytkownikami sieci.

Tworzenie strategii marketingu internetowego zgodnych z potrzebami e-commerce jest teraz integralną częścią kultury każdej firmy: znajomość rynku wirtualnego, pozycjonowanie strony, informacje o odwiedzających, kontrola i planowanie są podstawowymi elementami sukcesu na coraz bardziej złożonym i konkurencyjnym rynku wirtualnym.

Rynek elektroniczny rozwija się bardzo szybko; konsumenci mają do dyspozycji wiele elementów umożliwiających dokonywanie wyborów. Firmy muszą reagować nie tylko szybko, ale także przewidywać reakcje kupujących za pomocą ukierunkowanych strategii biznesowych.

 

Sztuczna inteligencja i wideo marketing  wśród najważniejszych trendów

Ale jak i gdzie porusza się rynek pracy? Jakie są główne trendy, które zapewnią firmom najlepsze możliwości konsolidacji i rozwoju? Jest ich wiele: zobaczmy kilka z nich razem.

 

Sztuczna inteligencja

Obserwujemy rosnące zainteresowanie sztuczną inteligencją we wszystkich sektorach działalności. 90% firm inwestuje w tę dziedzinę, co zdaniem ekspertów będzie podstawą do rozwoju 80% nowych technologii w najbliższych latach. Rosnący nacisk na sztuczną inteligencję będzie miał również ogromny wpływ na tworzenie nowych miejsc pracy, których według niektórych szacunków będzie ponad 100 milionów do 2022 roku. LinkedIn informuje, że zatrudnienie wykwalifikowanych specjalistów w tej dyscyplinie rosło rocznie 74% i konsekwentnie od czterech lat. W szczególności w Polsce najbardziej poszukiwane dane zawodowe, zgłaszane na głównych stronach internetowych agencji zatrudnienia, takich jak Jobsora, dotyczą specjalistycznych umiejętności w:

✅ Ochrona danych

✅ Sprzęt do sztucznej inteligencji

✅ Data Science

✅ Data Labeling

✅ Machine Learning

✅ Computer Vision

✅ Wideo marketing 

Wśród najważniejszych trendów marketingu internetowego ważną pozycję zajmuje wideo marketing. Każda firma, która chce nadążyć, musi koniecznie uwzględnić tę formę komunikacji w swoich strategiach. Filmy wideo stanowią najbardziej ceniony przez konsumentów sposób poznania cech produktów i firm, które je produkują. YouTube, Facebook, Instagram czy LinkedIn to tylko niektóre z najpopularniejszych sieci społecznościowych, w których firmy publikują swoje filmy. Ponad 70% firm wykorzystujących wideo jako kanał marketingu internetowego twierdzi, że znacznie poprawiło wielkość sprzedaży.

Inne ważne trendy to:

✅ Influencer Marketing

✅ Social Messaging Apps

✅ Visual Search

✅ Branding

✅ Chatbots

✅ Websites Security

✅ SEO structured data

✅ Conversational Marketing

 

Smart working: nie okazja, ale konieczność

Smart Working to model organizacji pracy, który stał się możliwy dzięki pojawieniu się Internetu i rozwojowi technologii informacyjnych. Ten rodzaj pracy stale się rozwija i według ISTAT w lipcu 2020 r. W Polsce pracowało ponad 2 miliony smart workers, co stanowi wzrost o 75% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. W przypadku dużych firm stosowanie inteligentnej pracy jest uważane za naturalną ewolucję strategii korporacyjnych do tego stopnia, że ​​jest uważane za konieczność, ale nawet w małych firmach ten sposób pracy zaczął mieć istotne znaczenie.

Jakie są zalety Smart Work dla firm i pracowników?

Dla firm:

  • Redukcja kosztów dotyczących miejsc pracy
  • Poprawa organizacji procesów
  • Wzrost świadomości marki
  • Poprawa standardów pracy
  • Większe zaangażowanie pracowników
  • Zwiększona produktywność jednostek i zespołu roboczego

 Dla pracowników:

  • Większa elastyczność w zakresie godzin pracy
  • Lepsza równowaga między życiem zawodowym a prywatnym
  • Zwiększona motywacja do wykonywania pracy
  • Zwiększenie wydajności i osobistej satysfakcji
  • Poprawa pracy zespołowej
  • Tworzenie relacji zaufania i wzajemnego szacunku z Zarządem

Dlatego większa dbałość o dobre samopoczucie pracowników, ale także zwiększona produktywność i motywacja pracowników, dla stworzenia spójnego i wydajniejszego zespołu roboczego pomaga w osiąganiu celów i budowaniu aktywnego zaangażowania w misję firmy.

Artykuł powstał przy współpracy z https://pl.jobsora.com/

 

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web designer, digital marketing.

Założyciel agencji kreatywnej Studio Lapis. Główny projektant stron www i specjalista od marketingu internetowego. Autor Podcastu dla przedsiębiorców "Twoja firma w Internecie".  Nie podejmuje pracy bez wcześniejszego planowania i dokładnej analizy sytuacji. W wolnym czasie zajmuje się analityką internetową i poszukiwaniem idealnych rozwiązań.

0 komentarzy

Może Cię zainteresować

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#ZASIĘG – CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

[email protected]

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl