Marketing Internetowy – od czego zacząć?
Marketing internetowy początkowo może się wydawać trudnym zagadnieniem, jednak wystarczy spędzić trochę czasu na naukę podstaw, a sami bez trudu opanujemy najważniejsze pojęcia. Nawet jeśli planujemy wynająć agencję interaktywną do prowadzenia takich działań, to i tak warto znać podstawowe terminy, aby lepiej orientować się w sytuacji.

#Zacznijmy od podstaw – promocja w social mediach
Wiele firm rozpoczyna działania marketingowe od założenia profili na portalach społecznościowych. Jest to popularna metoda pozyskiwania pierwszych klientów, ponieważ przynajmniej na początku prowadzenia profilu jest całkowicie darmowa. Posty może publikować każdy pracownik firmy, którego upoważnimy do takich czynności. Warto jednak zadbać o to, by robiły to osoby, które posiadają już doświadczenie w branży marketingowej. Posty publikowane przez nasz profil powinny być bowiem angażujące dla użytkowników. Tylko w ten sposób uda się zdobyć odpowiednią ilość polubień, które w konsekwencji przełożą się na wzrost rozpoznawalności marki w internecie.
Jeżeli zależy nam na szybkich efektach, można zastanowić się nad wprowadzeniem płatnych kampanii reklamowych. W ten sposób uzyskamy więcej polubień w krótkim czasie. Pamiętajmy tylko o tym, by dobrze zaplanować kampanię, bo w innym przypadku pieniądze wydane na płatną reklamę mogą okazać się źle wykorzystane. Trzeba więc pamiętać o kilku elementach, które mogą świadczyć o skuteczności danej reklamy. Czasami nawet jeden szczegół może spowodować, że kliknie w nią zdecydowanie większa liczba osób.
Tekst zachęcający użytkownika do interakcji, czy przyciągające uwagę zdjęcie to podstawa dobrej reklamy. Ważne też jest to, gdzie trafi klient po kliknięciu w nią. Promowany post powinien nie tylko poprowadzić użytkownika na nasz fanpage, ale także na stronę internetową, gdzie potencjalny klient będzie miał szansę dokonać zakupów. Tylko wtedy wydane pieniądze mogą się zwrócić, chyba że celem kampanii nie ma być bezpośrednio wzrost sprzedaży, a jedynie rozpoznawalność produktu lub marki.
#Czym jest SEO?
Gdy już wiesz, na czym polegają podstawy marketingu, pora na zapoznanie się z pozycjonowaniem, które także jest jego ważną częścią. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach to działania mające na celu umieszczenie strony na wysokich pozycjach w Google, po wpisaniu konkretnej frazy, czyli ciągu słów, na przykład „mechanik Poznań”, czy „fryzjer Warszawa”. Tyle teorii. W praktyce, aby działania SEO były skuteczne należy prowadzić je w umiejętny sposób. Warto zacząć od stworzenia firmowego bloga na stronie, gdzie będziemy umieszczać wartościowe artykuły na temat naszej działalności. Teksty powinny zawierać minimum 2000 znaków. Istotna jest też ich optymalizacja pod kątem pozycjonowania. Co najmniej dwa śródtytuły oraz kilka zdjęć w artykule z pewnością pomogą robotom Google we właściwym zaindeksowaniu naszej witryny.
Ważny jest też właściwy dobór słów kluczowych, ale też nie przesadzanie z ich ilością. Temat artykułu powinien być tematycznie związany z profilem naszej działalności, a sam tekst – interesujący. Jak to sprawdzić? Najlepiej mierzyć efektywność poprzez różnego rodzaju narzędzia analityczne, które znajdziemy chociażby w Google Analitycs. Wskaźnik czasu spędzanego przez użytkownika na stronie będzie dla nas dobrą wskazówką.
Do prowadzenia działań pozycjonujących dobrze jest wynająć specjalistę. Zajmują się tym agencje interaktywne, agencje SEO oraz freelancerzy, zwani seowcami. Wybierając osobę, która będzie zajmowała się naszą witryną warto skonsultować i zaplanować skuteczny budżet na ten cel. Jak wybrać odpowiednią firmę do prowadzenia działań pozycjonujących? Najlepiej będzie, gdy porównamy wszystkie oferty dostępne na rynku, a następnie wybierzemy tę, która w największym stopniu spełnia nasze oczekiwania. Ważnym elementem rozpoczęcia współpracy będzie również zawarcie stosownej umowy, w której jasno będą określone warunki i zakres działań.

Paweł Berezecki
Web designer, digital marketing.
Założyciel agencji kreatywnej Studio Lapis. Główny projektant stron www i specjalista od marketingu internetowego. Autor Podcastu dla przedsiębiorców „Twoja firma w Internecie”. Nie podejmuje pracy bez wcześniejszego planowania i dokładnej analizy sytuacji. W wolnym czasie zajmuje się analityką internetową i poszukiwaniem idealnych rozwiązań.
Może Cię zainteresować
Marketing internetowy i trendy na rynku pracy
Marketing internetowy i trendy na rynku pracy Pojawienie się Internetu jako zjawiska masowego spowodowało rewolucyjne zmiany nie tylko w zakresie informacji i komunikacji, ale także na poziomie kulturowym, relacyjnym, a przede wszystkim biznesowym. Tradycyjne kanały...
Dlaczego pozycjonowanie musi tyle kosztować?
Dlaczego pozycjonowanie musi tyle kosztować? Każda witryna potrzebuje SEO, ale skąd wiadomo, jaka cena za pozycjonowanie będzie właściwa? Jak określać oczekiwania, dostrzegać prace niskiej jakości i oszacowywać koszt SEO na dzisiejszym rynku? Trzeba w końcu zwrócić...
Podcasty i biznes? Co daje takie połączenie?
Podcasty i biznes? Co daje takie połączenie?Może się wydawać, że podcasty zarezerwowane są tylko dla działu rozrywki. Tak naprawdę jednak firmy używają ich do różnych celów, w tym do udostępniania informacji o nowych produktach, usługach, celach czy zmianach w branży....
#BAZA WIEDZY
#USŁYSZ NAS
#NASZE PRACE
#SKONTKATUJ SIĘ
#DANE OSOBOWE
#ZASIĘG – CAŁA POLSKA
Studio Lapis
NIP: 7393490245
ul. Piłsudskiego 69/46
10-469 Olsztyn
+48 692 800 115
#INSPIRACJE
0 komentarzy