Marketing Internetowy – od czego zacząć?

Marketing internetowy początkowo może się wydawać trudnym zagadnieniem, jednak wystarczy spędzić trochę czasu na naukę podstaw, a sami bez trudu opanujemy najważniejsze pojęcia. Nawet jeśli planujemy wynająć agencję interaktywną do prowadzenia takich działań, to i tak warto znać podstawowe terminy, aby lepiej orientować się w sytuacji.

 #Zacznijmy od podstaw – promocja w social mediach

Wiele firm rozpoczyna działania marketingowe od założenia profili na portalach społecznościowych. Jest to popularna metoda pozyskiwania pierwszych klientów, ponieważ przynajmniej na początku prowadzenia profilu jest całkowicie darmowa. Posty może publikować każdy pracownik firmy, którego upoważnimy do takich czynności. Warto jednak zadbać o to, by robiły to osoby, które posiadają już doświadczenie w branży marketingowej. Posty publikowane przez nasz profil powinny być bowiem angażujące dla użytkowników. Tylko w ten sposób uda się zdobyć odpowiednią ilość polubień, które w konsekwencji przełożą się na wzrost rozpoznawalności marki w internecie.

Jeżeli zależy nam na szybkich efektach, można zastanowić się nad wprowadzeniem płatnych kampanii reklamowych. W ten sposób uzyskamy więcej polubień w krótkim czasie. Pamiętajmy tylko o tym, by dobrze zaplanować kampanię, bo w innym przypadku pieniądze wydane na płatną reklamę mogą okazać się źle wykorzystane. Trzeba więc pamiętać o kilku elementach, które mogą świadczyć o skuteczności danej reklamy. Czasami nawet jeden szczegół może spowodować, że kliknie w nią zdecydowanie większa liczba osób.

Tekst zachęcający użytkownika do interakcji, czy przyciągające uwagę zdjęcie to podstawa dobrej reklamy. Ważne też jest to, gdzie trafi klient po kliknięciu w nią. Promowany post powinien nie tylko poprowadzić użytkownika na nasz fanpage, ale także na stronę internetową, gdzie potencjalny klient będzie miał szansę dokonać zakupów. Tylko wtedy wydane pieniądze mogą się zwrócić, chyba że celem kampanii nie ma być bezpośrednio wzrost sprzedaży, a jedynie rozpoznawalność produktu lub marki.

 

#Czym jest SEO?
 

Gdy już wiesz, na czym polegają podstawy marketingu, pora na zapoznanie się z pozycjonowaniem, które także jest jego ważną częścią. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach to działania mające na celu umieszczenie strony na wysokich pozycjach w Google, po wpisaniu konkretnej frazy, czyli ciągu słów, na przykład „mechanik Poznań”, czy „fryzjer Warszawa”. Tyle teorii. W praktyce, aby działania SEO były skuteczne należy prowadzić je w umiejętny sposób. Warto zacząć od stworzenia firmowego bloga na stronie, gdzie będziemy umieszczać wartościowe artykuły na temat naszej działalności. Teksty powinny zawierać minimum 2000 znaków. Istotna jest też ich optymalizacja pod kątem pozycjonowania. Co najmniej dwa śródtytuły oraz kilka zdjęć w artykule z pewnością pomogą robotom Google we właściwym zaindeksowaniu naszej witryny.

Ważny jest też właściwy dobór słów kluczowych, ale też nie przesadzanie z ich ilością. Temat artykułu powinien być tematycznie związany z profilem naszej działalności, a sam tekst – interesujący. Jak to sprawdzić? Najlepiej mierzyć efektywność poprzez różnego rodzaju narzędzia analityczne, które znajdziemy chociażby w Google Analitycs. Wskaźnik czasu spędzanego przez użytkownika na stronie będzie dla nas dobrą wskazówką.

Do prowadzenia działań pozycjonujących dobrze jest wynająć specjalistę. Zajmują się tym agencje interaktywne, agencje SEO oraz freelancerzy, zwani seowcami. Wybierając osobę, która będzie zajmowała się naszą witryną warto skonsultować i zaplanować skuteczny budżet na ten cel. Jak wybrać odpowiednią firmę do prowadzenia działań pozycjonujących? Najlepiej będzie, gdy porównamy wszystkie oferty dostępne na rynku, a następnie wybierzemy tę, która w największym stopniu spełnia nasze oczekiwania. Ważnym elementem rozpoczęcia współpracy będzie również zawarcie stosownej umowy, w której jasno będą określone warunki i zakres działań.

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web Designer, Digital Marketing

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Cię zainteresować

Jak reklamować się w social mediach?

Jak reklamować się w social mediach?

Jak reklamować się w social mediach?Obecnie żyjemy w czasach, w których praktycznie każda osoba ma stały dostęp do internetu. Możemy stwierdzić, że większość osób podczas używania internetu korzysta z różnorodnych Social Mediów np. Facebooka czy Instagrama. Te portale...

czytaj dalej
Jak mierzyć wyniki pozycjonowania?

Jak mierzyć wyniki pozycjonowania?

Jak mierzyć wyniki pozycjonowania?Dziś niemal każdy z nas ma dostęp do internetu. Wiele osób codziennie spędza wiele czasu przeglądając różnorodne strony internetowe. Najczęściej korzystamy z sieci, gdy pragniemy znaleźć dręczącą nas odpowiedź na jakieś pytanie, kupić...

czytaj dalej

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#DANE OSOBOWE

Polityka prywatności

#ZASIĘG - CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

kontakt@studiolapis.pl

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl