Odświeżenie wizerunku. Rebranding czy redesign?

Kiedy w firmie zaczynają pojawiać się problemy, osoby odpowiedziane za promowanie marki często zastanawiają się nad tym, czy potrzebna jest jej powierzchowna aktualizacja, czy wymaga ona pełnego zmodyfikowania. Odświeżenie wizerunku jest konieczne przez wzgląd na zmieniające się trendy, rozwój przedsiębiorstw, oferowanie nowych usług. Jednak skąd wiadomo, czy wystarczy redesign, czy może konieczny jest rebranding?

#Redesign – podstawowe założenia

Odświeżanie marki to zmiana wyglądu i stylu. Jest to przede wszystkim rozwiązanie kosmetyczne, które mimo to może mieć potężny wpływ na osiąganie zysków. W zależności od firmy i problemów, z jakimi się boryka, odświeżenie marki może obejmować dostosowanie: 

✅ kultury korporacyjnej,

✅ sloganów,

✅ usług,

✅ palety kolorystycznej,

✅ czcionek,

✅ ubrań pracowniczych,

✅ wystroju biura,

✅ logo,

✅ nazwy,

✅ strony internetowej,

✅ hasła reklamowego.

 

Jak widać redesign może dotyczyć wszystkiego, co ma związek z firmą, jednak trzeba pamiętać o tym, że zaimplementowane zmiany nie odnoszą się do „DNA” marki ani do fundamentalnej pozycji rynkowej. Sedno, sens i serce całej korporacji pozostaje takie samo, a modyfikuje się jedyne te aspekty, które z biegiem czasu stały się przestarzałe lub nieodpowiednie.

 

#Rebranding – podstawowe założenia

„Rebrand” to całkowita zmiana pozycji marki i dzięki niemu może dojść do ewolucji firmy na wielu płaszczyznach. Jest to ponowne uruchomienie, które wymaga dogłębnych badań i drobiazgowego planowania strategicznego, które może wpłynąć na niemal każdy aspekt przedsiębiorstwa – począwszy od sprzedawanych produktów lub usług, przez wygląd strony internetowej, po politykę zatrudniania. 

Różnica między odświeżeniem marki a rebrandigiem jest ogromna, dlatego ważne jest, aby już na samym początku podjąć decyzję co do tego, który z tych procesów chce się przeprowadzić. Koszty redesignu są nieporównywalnie mniejsze niż całkowite przemianowanie, dlatego zanim ktoś zdecyduje się na rebranding musi wiedzieć, czy warto ryzykować.

 

#Kiedy zdecydować się na redesign?

⭕ Czy wstydzisz się rozdawać wizytówki?

⭕ Czy otrzymałeś negatywną opinię na swojej stronie internetowej dotyczącą jej wyglądu?

⭕ Czy identyfikacja wizualna nie określa już esencji Twojej marki?

⭕ Czy masz świetną firmę, a jednak wciąż musisz walczyć o najlepszych pracowników?

⭕ Czy klienci nie wykazują zainteresowania Twoimi produktami?

 

Odświeżanie marki to opcja idealna dla firm, które są zasadniczo silne, ale jednocześnie przestarzałe i poza trendami. Chociaż zazwyczaj koncentruje się na ponownym wyobrażeniu identyfikacji wizualnej, redesign może również wpływać na kulturę, systemy, produkty i usługi. W znacznym stopniu może przyczynić się do wprowadzenia nowych zasad w miejscu pracy i podniesienia morale pracowników. 

Redesign jest zasadniczo manewrem taktycznym, często podejmowanym w celu zapewnienia, że ​​marka dotrzyma kroku aktualnym trendom rynkowym. Firmy, które pozostają w stagnacji, podczas gdy ich konkurenci na nowo odkrywają swoją markę i stosują odpowiednie sposoby komunikacji, mogą szybko stracić przewagę w danej branży.

 

#Kiedy zdecydować się na rebranding?

⭕ Czy firma przeszła niedawno fuzję lub przejęcie?

⭕ Czy zmienił się model biznesowy lub strategia działania?

⭕ Czy musisz oddzielić swoją markę od negatywnego wizerunku?

⭕ Czy nie odróżniasz swojej firmy od konkurencji?

⭕ Czy klienci unikają Twoich produktów?

 

W porównaniu do redesignu, rebranding to kompletna zmiana pozycji firmy. Jest to podstawowy restart dla korporacji zmagających się z problemami systemowymi, które towarzyszą znacznemu wzrostowi, zmianie modelu biznesowego lub katastrofie PR.

 

Rebranding to właściwa decyzja, gdy obecna marka jest po prostu nie do utrzymania. Jest to sygnał dla rynku, że wprowadzono nową strategię, że dana firma nie jest już związana z tym, co przywiodło ją do aktualnego miejsca. Rebranding to odważny i kosztowny krok, ale pokazuje on, że wyznacza się nowy, śmiały kurs na przyszłość. Jest rzeczą oczywistą, że przemianowanie firmy jest bardziej wymagające czasowo i budżetowo niż redesign, ale korzyści, jakie można dzięki niemu zyskać, są również bardziej widoczne.

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web Designer, Digital Marketing

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Cię zainteresować

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#DANE OSOBOWE

Polityka prywatności

#ZASIĘG - CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

kontakt@studiolapis.pl

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl