Po co Ci koncepcja identyfikacji wizualnej i jak się za nią zabrać?

Identyfikacja wizualna jest kluczowym elementem tożsamości firmy. Pozwala wyróżnić się na tle konkurencji i pozostawić ślad w pamięci odbiorców. Większość ludzi zwraca uwagę głównie na obrazy, dlatego planowana, spójna i atrakcyjna identyfikacja wizualna jest podstawą budowania świadomości marki.

#Czym jest identyfikacja wizualna?

 

Identyfikacja wizualna składa się ze wszystkich symboli, które umożliwiają konsumentom wyróżnienie firmy na rynku. Dzięki konsekwentnej i zaplanowanej identyfikacji firma ma szansę budować pozytywne skojarzenia o sobie lub o usługach i produktach. Tożsamość marki składa się z kilku ważnych elementów. To nie tylko nazwa, hasło, logo, ale nawet kolory użyte w krojach pisma, rozmiarze czcionki lub układzie tekstu. Identyfikacja wizualna odbywa się za pomocą różnych narzędzi, takich jak np.:  

✅ strona internetowa, 

✅ prezentacje multimedialne, 

✅ banery, 

✅ wizytówki, 

✅ dokumenty biznesowe, 

✅ katalogi reklamowe, 

✅ reklamy prasowe, 

✅ opakowania produktów. 

 

#Jak stworzyć tożsamość wizualną?

Identyfikacja wizualna powstaje na wiele sposobów. Zazwyczaj jednak korzysta się z tych samych kroków, które mogą być po prostu trochę bardziej lub mniej rozbudowane w przypadku każdego przedsiębiorstwa.

 

✔️ Krok 1 – badania i ocena 

Konieczne jest zbadanie poziomu świadomości firmy na rynku i poznanie specyfiki branży, w której działa. W zależności od organizacji, jej funkcji i sposobu działania, różne elementy będą odgrywać główną rolę w identyfikacji wizualnej. Od samego początku celem jest zbieżność z potrzebami zarówno firmy, jak i oczekiwań (i gustów) potencjalnych klientów. 

 

✔️ Krok 2 – opracowanie strategii 

Kolejnym krokiem jest opracowanie spójnej strategii, która uwzględni cele i grupę docelową. W tym momencie należy dokonać kluczowych wyborów, które zadecydują o ostatecznej identyfikacji wizualnej. Jeśli firma ma być skierowana do młodych ludzi, to zdecydowanie się na odważne grafiki i żywe kolory będzie dobrym rozwiązaniem. Jednak jeśli ma działać w poważnej branży, a logo na skłaniać do wydawania sporej ilości pieniędzy, to trzeba wybrać inny, bardziej stonowany zestaw elementów identyfikacji wizualnej. 

 

✔️ Krok 3 – wdrożenie planu w życie 

Podczas wcześniejszych, kluczowych etapów agencja we współpracy z firmą opracowuje strategię tożsamości marki, a następnie tworzy prototyp. W konsekwencji ostatecznie dochodzi do zamknięcia projektu, który sukcesywnie jest wdrażany w życie firmy. Identyfikacja wizualna może dotyczyć wielu aspektów, zarówno tych kosmetycznych, jak i tych w faktyczny sposób wpływających na zasoby przedsiębiorstwa. 

 

#Identyfikacja wizualna – kluczowe aspekty tej koncepcji

Jeśli chce się wywrzeć trwałe wrażenie na grupie docelowej, podejmowanie właściwych decyzji dotyczących wizualnej identyfikacji marki ma kluczowe znaczenie. Oto kilka najważniejszych elementów, które należy wziąć pod uwagę w tym procesie.

 

1. Wybierz odpowiednią nazwę

Mimo że nazewnictwo nie jest technicznie częścią wizualnego procesu projektowania tożsamości marki, nazwa jest uważana za element wizualny. Dobra nazwa to taka, którą łatwo wymówić, napisać i zaprezentować.

 

2. Stwórz spójny styl wizualny

Wszystkie elementy marki powinny być spójne w całym projekcie. Dla przykładu – jeśli podjęta zostanie decyzja o utworzeniu tożsamości marki, która będzie wizualnie romantyczna i ujmująca, ten styl powinien być zastosowany do wszystkich aspektów wizualnych. Wyjątki mogą dotyczyć kampanii reklamowych, ale ogólna identyfikacja wizualna marki powinna być jednolita.

 

3. Opracuj atrakcyjne logo

Logo to sztandarowy element każdej marki. Niesie informacje o firmie, jej misji i oferowanych usługach. Przedsiębiorstwo bez logo nie ma szans na wywarcie wpływu na odbiorcach docelowych. Logo jest najważniejszym i najcenniejszym zasobem wizualnym marki, więc trzeba o tym pamiętać, przydzielając budżet i zatrudniając specjalistów.

 

4. Zwróć uwagę na kolor

Kolory mogą odgrywać integralną rolę w rozpoznawaniu marki i budować lojalność u klientów. Wpływają na emocje i pomagają odróżnić firmy działające w jednym sektorze. Z tego powodu warto przeprowadzić kilka badań i sprawdzić, jak na dane odcienie reagują osoby, które potencjalnie mogłyby zostać klientami firmy.

 

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web Designer, Digital Marketing

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Cię zainteresować

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#DANE OSOBOWE

Polityka prywatności

#ZASIĘG - CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

kontakt@studiolapis.pl

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl