Podcasty i biznes? Co daje takie połączenie?

Może się wydawać, że podcasty zarezerwowane są tylko dla działu rozrywki. Tak naprawdę jednak firmy używają ich do różnych celów, w tym do udostępniania informacji o nowych produktach, usługach, celach czy zmianach w branży. Włączenie podcastów do planu marketingowego oferuje przedsiębiorstwom wiele korzyści i może być kanałem, który zastąpi inne, dużo droższe metody promocji. Dlaczego?

udowanie autorytetu

Podcast zapewnia format umożliwiający dzielenie się wiedzą i doświadczeniem w branży. Pliki audio pozwalają na dodanie do przekazywanych informacji emocji, których często brakuje w słowie pisanym. Regularne podcasty pomagają ustanowić firmę jako autorytet na danym rynku, ponieważ klienci mają pewność, że pracują w niej specjaliści, którzy rzeczywiście znają się na swoich zadaniach. Wpisy na blogu również mają taką moc, jednak to właśnie podcasty zdradzają to, czy osoba wypowiadająca się na dany temat mówi o nim swobodnie, pewnie i z pełnym zaangażowaniem.

 

Połączenie z odbiorcami

Usłyszenie głosu prezentera zapewnia widzom silniejsze połączenie niż po prostu czytanie informacji na stronie internetowej. Jeśli firma emituje regularne podcasty, słuchacze zapoznają się głosem i stylem prezentacji. To z kolei sprawia, że osoby „po drugiej stronie” przestają być obce, ​​więc podcast to bardziej osobisty sposób dotarcia do nowych potencjalnych klientów. Mogą się oni lepiej zorientować w wartościach i sposobie prowadzenia firmy.

 

Ludzie zaczynają słuchać podcastu, ponieważ są zainteresowani tematem. Subskrybują i wciąż wracają z powodu gospodarza oraz dlatego, że podcast jest np.:

✅ użyteczny,

✅ edukacyjny,

✅ informacyjny,

✅ zabawny,

✅ skłaniający do refleksji,

✅ przekazujący wartościową wiedzę.

 

Podcast to kameralne medium, dzięki któremu ludzie mają wrażenie, że znają prezenterów swoich ulubionych audycji. Są przyjaciółmi, chociaż nigdy się nie spotkali. Ufają podcasterowi, ponieważ spędzają z nim czas przynajmniej raz w tygodniu. Dodatkowo to słuchacze decydują, co chcą usłyszeć i kiedy chcą to usłyszeć. Z jednej strony sugeruje to, że walczy się o ich czas i uwagę, jednak drugiej strony oznacza to, że jeśli subskrybują firmowe podcasty, to istnieje duża szansa, że ​​faktycznie otrzymują informacje, które się im przekazuje.

 

Prostota i łatwość użycia

Podcast jest łatwy do wyprodukowania, niezależnie od tego, czy prowadzi się niewielką działalność w domu, czy też zarządza ogromną korporacją. Aby nagrać podcast, potrzebny jest taki sprzęt jak:

✅ komputer, laptop,

✅ mikrofon,

✅ oprogramowanie do montowania,

✅ wyciszony pokój (lub jakiekolwiek pomieszczenie, do którego nie napływa wiele dźwięków).

Ta metoda docierania do klientów jest często tańsza niż tradycyjne metody reklamowe, ponieważ można ją wykonać w pełni samodzielnie. Nagrywanie i obróbka dźwięku może odbywać się za pośrednictwem telefonu i dedykowanych aplikacji, co jeszcze bardziej przyspiesza sam proces tworzenia podcastów. 

Dodatkowo podcasty są dostarczane w formie cyfrowej, więc eliminują one wiele kosztów związanych z innymi formami fizycznej komunikacji, w tym wysyłką, drukiem i papierem. Mogą również obniżyć koszty spotkań i przechowywania – ich archiwizacja jest prosta, a aktualizacja jest szybka i łatwa.

 

Świadomość marki

Regularne podcasty pomagają rozwinąć markę firmy i sprawiają, że staje się ona bardziej „ludzka”. Dzięki nim jest się w stanie zintegrować informacje o swoich produktach i usługach i przekazać je w taki sposób, jakby mówiło się do swojego przyjaciela. A jednocześnie uzyskuje się reklamę, która może powędrować dalej.

 

Przykład. Finansista tworzy podcast o tym, czy warto zbierać pieniądze na emeryturę. Podczas swoich rozważań poleca klientom swoje usługi, które oferuje w tym obszarze. Jednocześnie jego podcast pełen jest przydatnych informacji i sugestii, dzięki którym ludzie faktycznie będą mogli zmienić swoje podejście do finansów.

 

Dobrze opracowane podcasty to skuteczny, przenośny, wygodny i intymny sposób dostarczania treści oraz budowania stałych relacji z klientami, pracownikami i partnerami biznesowymi. Zastanawiając się nad tworzeniem podcastów dla swojej organizacji, warto wziąć pod uwagę wszystkie z wyżej wymienionych korzyści.

Zapraszam Cię również bardzo serdecznie na mój autorski podcast dla przedsiębiorców “Twoja firma w Internecie”.

 

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web designer, digital marketing.

Założyciel agencji kreatywnej Studio Lapis. Główny projektant stron www i specjalista od marketingu internetowego. Autor Podcastu dla przedsiębiorców "Twoja firma w Internecie".  Nie podejmuje pracy bez wcześniejszego planowania i dokładnej analizy sytuacji. W wolnym czasie zajmuje się analityką internetową i poszukiwaniem idealnych rozwiązań.

0 komentarzy

Może Cię zainteresować

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#ZASIĘG – CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

[email protected]

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl