Podcasty i biznes? Co daje takie połączenie?

Może się wydawać, że podcasty zarezerwowane są tylko dla działu rozrywki. Tak naprawdę jednak firmy używają ich do różnych celów, w tym do udostępniania informacji o nowych produktach, usługach, celach czy zmianach w branży. Włączenie podcastów do planu marketingowego oferuje przedsiębiorstwom wiele korzyści i może być kanałem, który zastąpi inne, dużo droższe metody promocji. Dlaczego?

udowanie autorytetu

Podcast zapewnia format umożliwiający dzielenie się wiedzą i doświadczeniem w branży. Pliki audio pozwalają na dodanie do przekazywanych informacji emocji, których często brakuje w słowie pisanym. Regularne podcasty pomagają ustanowić firmę jako autorytet na danym rynku, ponieważ klienci mają pewność, że pracują w niej specjaliści, którzy rzeczywiście znają się na swoich zadaniach. Wpisy na blogu również mają taką moc, jednak to właśnie podcasty zdradzają to, czy osoba wypowiadająca się na dany temat mówi o nim swobodnie, pewnie i z pełnym zaangażowaniem.

 

Połączenie z odbiorcami

Usłyszenie głosu prezentera zapewnia widzom silniejsze połączenie niż po prostu czytanie informacji na stronie internetowej. Jeśli firma emituje regularne podcasty, słuchacze zapoznają się głosem i stylem prezentacji. To z kolei sprawia, że osoby „po drugiej stronie” przestają być obce, ​​więc podcast to bardziej osobisty sposób dotarcia do nowych potencjalnych klientów. Mogą się oni lepiej zorientować w wartościach i sposobie prowadzenia firmy.

 

Ludzie zaczynają słuchać podcastu, ponieważ są zainteresowani tematem. Subskrybują i wciąż wracają z powodu gospodarza oraz dlatego, że podcast jest np.:

✅ użyteczny,

✅ edukacyjny,

✅ informacyjny,

✅ zabawny,

✅ skłaniający do refleksji,

✅ przekazujący wartościową wiedzę.

 

Podcast to kameralne medium, dzięki któremu ludzie mają wrażenie, że znają prezenterów swoich ulubionych audycji. Są przyjaciółmi, chociaż nigdy się nie spotkali. Ufają podcasterowi, ponieważ spędzają z nim czas przynajmniej raz w tygodniu. Dodatkowo to słuchacze decydują, co chcą usłyszeć i kiedy chcą to usłyszeć. Z jednej strony sugeruje to, że walczy się o ich czas i uwagę, jednak drugiej strony oznacza to, że jeśli subskrybują firmowe podcasty, to istnieje duża szansa, że ​​faktycznie otrzymują informacje, które się im przekazuje.

 

Prostota i łatwość użycia

Podcast jest łatwy do wyprodukowania, niezależnie od tego, czy prowadzi się niewielką działalność w domu, czy też zarządza ogromną korporacją. Aby nagrać podcast, potrzebny jest taki sprzęt jak:

✅ komputer, laptop,

✅ mikrofon,

✅ oprogramowanie do montowania,

✅ wyciszony pokój (lub jakiekolwiek pomieszczenie, do którego nie napływa wiele dźwięków).

Ta metoda docierania do klientów jest często tańsza niż tradycyjne metody reklamowe, ponieważ można ją wykonać w pełni samodzielnie. Nagrywanie i obróbka dźwięku może odbywać się za pośrednictwem telefonu i dedykowanych aplikacji, co jeszcze bardziej przyspiesza sam proces tworzenia podcastów. 

Dodatkowo podcasty są dostarczane w formie cyfrowej, więc eliminują one wiele kosztów związanych z innymi formami fizycznej komunikacji, w tym wysyłką, drukiem i papierem. Mogą również obniżyć koszty spotkań i przechowywania – ich archiwizacja jest prosta, a aktualizacja jest szybka i łatwa.

 

Świadomość marki

Regularne podcasty pomagają rozwinąć markę firmy i sprawiają, że staje się ona bardziej „ludzka”. Dzięki nim jest się w stanie zintegrować informacje o swoich produktach i usługach i przekazać je w taki sposób, jakby mówiło się do swojego przyjaciela. A jednocześnie uzyskuje się reklamę, która może powędrować dalej.

 

Przykład. Finansista tworzy podcast o tym, czy warto zbierać pieniądze na emeryturę. Podczas swoich rozważań poleca klientom swoje usługi, które oferuje w tym obszarze. Jednocześnie jego podcast pełen jest przydatnych informacji i sugestii, dzięki którym ludzie faktycznie będą mogli zmienić swoje podejście do finansów.

 

Dobrze opracowane podcasty to skuteczny, przenośny, wygodny i intymny sposób dostarczania treści oraz budowania stałych relacji z klientami, pracownikami i partnerami biznesowymi. Zastanawiając się nad tworzeniem podcastów dla swojej organizacji, warto wziąć pod uwagę wszystkie z wyżej wymienionych korzyści.

Zapraszam Cię również bardzo serdecznie na mój autorski podcast dla przedsiębiorców “Twoja firma w Internecie”.

 

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web designer, digital marketing.

Założyciel agencji kreatywnej Studio Lapis. Główny projektant stron www i specjalista od marketingu internetowego. Autor Podcastu dla przedsiębiorców "Twoja firma w Internecie".  Nie podejmuje pracy bez wcześniejszego planowania i dokładnej analizy sytuacji. W wolnym czasie zajmuje się analityką internetową i poszukiwaniem idealnych rozwiązań.

0 komentarzy

Może Cię zainteresować

Jaka powinna być idealna wizytówka?

Jaka powinna być idealna wizytówka?

Jaka powinna być idealna wizytówka?Dobra wizytówka to nie tylko narzędzie do przekazywania informacji potencjalnym klientom, ale także rozszerzenie marki. Znajduje się na niej tak niewiele znaków, a mimo to nadal musi zainteresować i opowiedzieć o tym, czym zajmuje...

czytaj dalej

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#ZASIĘG – CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

[email protected]

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl