Projektowanie katalogów firmowych.

O czym trzeba pamiętać?

Katalogi firmowe są jedną popularniejszych metod reklamy oraz ekspozycji firmy i jej artykułów lub usług. Zależnie od potrzeb różnych firm, profesjonalne agencje reklamowe i drukarnie oferują projekt  katalogu firmowego. Katalog możemy dać klientowi podczas spotkania. Powinien zawierać też wzmiankę o samej firmie – w tym dane kontaktowe. O czym jeszcze należy pamiętać? Jak go zaprojektować?

#Katalog firmowy – czym jest i kiedy się przydaje?

Katalog firmowy to atrakcyjna metoda fizycznej reklamy, która w prosty i szybki sposób może przedstawić ofertę wraz z szerszym i bardziej szczegółowym opisem asortymentu. Dobry katalog potrafi nie tylko zaciekawić klienta i skoncentrować jego uwagę na podstawowych elementach oferty, lecz także powiedzieć coś więcej o samej firmie.

Przygotowując katalog firmowy trzeba zrobić wszystko, żeby był nie tylko estetyczny i przyciągał uwagę, lecz przede wszystkim jasny w przekazie i odbiorze.

 

#Projektowanie katalogów firmowych – o czym musisz pamiętać?

O czym trzeba pamiętać projektując katalog firmowy? Przede wszystkim ważne jest to, aby pamiętać o przejrzystości. Musi przykuwać wzrok czytelników w miejscach, na których szczególnie nam zależy oraz prezentować zwłaszcza te treści, które wyróżniają markę, firmę czy produkty. Czytelność jest w tym wypadku niezwykle istotna.

Należy pamiętać także o tym, że katalog to nasza duża wizytówka. Możemy dać go klientowi osobiście lub wysłać pocztą, żeby zapoznał się z ofertą.

Każdy katalog musi wyróżniać się na tle konkurencji i powinien różnić się od swojego poprzednika. Różnorodność jest następnym istotnym pojęciem, o jakim powinniśmy pamiętać podczas projektowania.

Katalog firmowy może mieć wiele stron i różne formaty wydruku. Jednak zawsze najistotniejszą kwestią jest pierwsza strona. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze! Kolejna rzecz to spójność. Każdy element powinien współgrać z identyfikacją wizualną firmy.

Katalogi reklamowe idealnie spełniają swoje zadanie przy prezentacji małej (minimalna liczba stron wewnętrznych to 4), jak również dużej oferty firmy. Wskazany format oraz ustalona z projektantem liczba strona pozwolą na dopasowanie zawartości do celu marketingowego, który katalog ma realizować.

 

#Projektowanie katalogów ma jeden główny cel

Duży katalog firmowy, a także niewielka ulotka reklamowa to efektywne sposoby reklamowe, jakie trafiają wprost w dłonie klienta i dostarczają mu potrzebnych danych na temat proponowanych usług oraz artykułów.

Profesjonalne, drukowane na doskonałej klasy papierze, wielostronicowe katalogi przedstawiają istotny przekaz: informują o tym, że firma podchodzi profesjonalnie oraz rozsądnie do swoich zadań, a także zależy jej na tworzeniu więzi z konsumentem. Właściwie przygotowany katalog firmowy tworzy dobry wizerunek marki i wzbudza pozytywne emocje.  

 

#Katalogi z wyjątkowym wzornictwem

Ciekawa grafika powinna wyróżniać każdy katalog. Dzięki wykorzystaniu interesującego wzornictwa i przemyślanej koncepcji katalog przyciąga wzrok oraz wzbudza zaciekawienie. Forma nie powinna jednak przytłaczać treści i odwracać od niej uwagi.

 

Katalogi firmowe mogą występować w kilku wersjach:

✅ klejonych,

✅ szytych,

✅ spiralowanych.

Wszystko zależy od Twoich osobistych preferencji i charakterystyki firmy. Końcową wersję opracowanego katalogu można wydrukować, lecz także przesłać do własnych klientów w formacie PDF. Można też udostępnić go do pobrania na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych.

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web Designer, Digital Marketing

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Cię zainteresować

Jaka powinna być idealna wizytówka?

Jaka powinna być idealna wizytówka?

Jaka powinna być idealna wizytówka?Dobra wizytówka to nie tylko narzędzie do przekazywania informacji potencjalnym klientom, ale także rozszerzenie marki. Znajduje się na niej tak niewiele znaków, a mimo to nadal musi zainteresować i opowiedzieć o tym, czym zajmuje...

czytaj dalej

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#DANE OSOBOWE

Polityka prywatności

#ZASIĘG - CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

kontakt@studiolapis.pl

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl