Redesign logo – wszystko, co musisz o nim wiedzieć

Logo, choć wydaje się tylko małym elementem graficznym, tak naprawdę ma ogromne znaczenie dla rozwoju przedsiębiorstwa. Jest często pierwszą rzeczą, jaką widzą klienci i to ono ma za zadanie zaintrygować i przyciągnąć odbiorców. Zaprojektowanie idealnego logo niekiedy udaje się już za pierwszym razem, jednak bardzo często konieczne jest jego odświeżenie. Redesign logo pomaga je dostosować do zmieniających się warunków i trendów.  

#Kiedy warto zdecydować się na redesign logo?

Przeprojektowanie logo może wydawać się zniechęcające i generujące dodatkowe koszty, tym bardziej, jeśli poprzednia grafika działała przez jakiś czas. Ludzie łatwo przywiązują się do sprawdzonych rozwiązań, jednak w przypadku identyfikacji wizualnej trzeba pamiętać o tym, że logo musi się podobać nie tylko właścicielom korporacji, ale przede wszystkim klientom. Zanim jednak usunie się swój dotychczasowy projekt, warto jest poświęcić trochę czasu, aby upewnić się, że naprawdę konieczny jest redesign logo. Pomóc w tym może odpowiedzenie sobie na kilka pytań.   

✔️ Czy firma rozwinęła się lub zmieniła na przełomie ostatnich lat?

✔️ Czy pojawiła się nowa, silniejsza konkurencja?

✔️ Czy potrzebne jest dotarcie do większego grona odbiorców?

✔️ Czy zmieniły się wartości lub misja marki?

✔️ Czy logo jest przestarzałe lub nawiązuje do nieaktualnych trendów?

 

Twierdząca odpowiedzieć na jedno lub więcej z powyższych pytań to znak, że przyszedł czas na redesign logo. Jak się do tego zabrać? Czy trzeba zaczynać wszystko od początku, czy wystarczy tylko drobna korekta?

 

#Opcje przy redesign logo

Najmniej spektakularną zmianę można osiągnąć dzięki odświeżeniu logo. Podczas tego procesu projektant dokonuje drobnych zmian w tym, co już istnieje, dodając wiadomości, aktualizując kolory lub upraszczając cały wygląd. Aktualizacja logo MasterCard w 2016 roku jest najlepszym przykładem udanego odświeżenia. Renomowana firma obsługująca karty kredytowe zachowała swój charakterystyczny styl i kolory, a jednak przy użyciu nowej czcionki udało się jej wpasować w ponadczasowe trendy. 

Redesign logo może mieć bardziej odważną stronę. Całkowite przeprojektowanie logo przypomina bardziej chirurgię plastyczną, ponieważ każdy element jest tutaj oceniany i poprawiany. Takie podejście może obejmować nowe hasła, schemat kolorów, a nawet nazwę firmy. Rozwiązanie to jest ogromnym przedsięwzięciem, dlatego nie sprawdzi się w przypadku korporacji, których aktualne logo działa, ale wymaga jedynie drobnej korekty. Z kolei przeprojektowanie może być jedynym wyjściem dla firm, które od pewnego czasu tracą klientów i nie mogą zainteresować ich swoimi produktami lub usługami, nawet jeśli są one konkurencyjne.

 

#Jak przebiega redesign logo?

Podczas gdy większość procesu projektowania logo będzie taka sama, niezależnie od tego, czy robi się to pierwszy, czy też piąty raz, oto kilka rzeczy, o których należy pamiętać, gdy pracuje się nad redesigniem. Przede wszystkim należy unikać bezpośredniego porównywania nowych opcji logo ze starymi i traktowania ich jako miary sukcesu. Zamiast tego lepiej poświęcić swoją uwagę na to, jak nowe logo reprezentuje markę lub czy będzie w stanie zainteresować klientów. 

Trzeba mieć też na względzie fakt, że niektóre elementy przeprojektowania logo, takie jak np. zastosowanie nowej palety barw lub skorzystanie z zupełnie innego stylu, będą wymagały większych zmian w zakresie marki i materiałów marketingowych. Dotyczy to często wszystkich aspektów firmy – od strony internetowej, po wizytówki i papier korporacyjny. Jeśli nie jest się gotowym, aby wszystko zmodyfikować, to bezpieczniej jest zdecydować się tylko na odświeżenie logo.

 

Zaprojektowanie doskonałego logo wymaga zainwestowania czasu, wysiłku i starannego planowania, ale ten proces tworzenia nie jest jednorazową transakcją. Utrzymanie się w branży i ciągłe wzbudzanie zainteresowania wśród klientów w miarę rozwoju i ewolucji firmy może być trudne bez zmiany istniejącej marki. Redesign logo zapewnia dostosowanie się zarówno do trendów, jak i do oczekiwań odbiorców i pomaga zbudować z nimi pozytywne relacje.

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web Designer, Digital Marketing

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Cię zainteresować

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#DANE OSOBOWE

Polityka prywatności

#ZASIĘG - CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

kontakt@studiolapis.pl

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl