Redesign logo – wszystko, co musisz o nim wiedzieć
Logo, choć wydaje się tylko małym elementem graficznym, tak naprawdę ma ogromne znaczenie dla rozwoju przedsiębiorstwa. Jest często pierwszą rzeczą, jaką widzą klienci i to ono ma za zadanie zaintrygować i przyciągnąć odbiorców. Zaprojektowanie idealnego logo niekiedy udaje się już za pierwszym razem, jednak bardzo często konieczne jest jego odświeżenie. Redesign logo pomaga je dostosować do zmieniających się warunków i trendów.

#Kiedy warto zdecydować się na redesign logo?
Przeprojektowanie logo może wydawać się zniechęcające i generujące dodatkowe koszty, tym bardziej, jeśli poprzednia grafika działała przez jakiś czas. Ludzie łatwo przywiązują się do sprawdzonych rozwiązań, jednak w przypadku identyfikacji wizualnej trzeba pamiętać o tym, że logo musi się podobać nie tylko właścicielom korporacji, ale przede wszystkim klientom. Zanim jednak usunie się swój dotychczasowy projekt, warto jest poświęcić trochę czasu, aby upewnić się, że naprawdę konieczny jest redesign logo. Pomóc w tym może odpowiedzenie sobie na kilka pytań.
✔️ Czy firma rozwinęła się lub zmieniła na przełomie ostatnich lat?
✔️ Czy pojawiła się nowa, silniejsza konkurencja?
✔️ Czy potrzebne jest dotarcie do większego grona odbiorców?
✔️ Czy zmieniły się wartości lub misja marki?
✔️ Czy logo jest przestarzałe lub nawiązuje do nieaktualnych trendów?
Twierdząca odpowiedzieć na jedno lub więcej z powyższych pytań to znak, że przyszedł czas na redesign logo. Jak się do tego zabrać? Czy trzeba zaczynać wszystko od początku, czy wystarczy tylko drobna korekta?
#Opcje przy redesign logo
Najmniej spektakularną zmianę można osiągnąć dzięki odświeżeniu logo. Podczas tego procesu projektant dokonuje drobnych zmian w tym, co już istnieje, dodając wiadomości, aktualizując kolory lub upraszczając cały wygląd. Aktualizacja logo MasterCard w 2016 roku jest najlepszym przykładem udanego odświeżenia. Renomowana firma obsługująca karty kredytowe zachowała swój charakterystyczny styl i kolory, a jednak przy użyciu nowej czcionki udało się jej wpasować w ponadczasowe trendy.
Redesign logo może mieć bardziej odważną stronę. Całkowite przeprojektowanie logo przypomina bardziej chirurgię plastyczną, ponieważ każdy element jest tutaj oceniany i poprawiany. Takie podejście może obejmować nowe hasła, schemat kolorów, a nawet nazwę firmy. Rozwiązanie to jest ogromnym przedsięwzięciem, dlatego nie sprawdzi się w przypadku korporacji, których aktualne logo działa, ale wymaga jedynie drobnej korekty. Z kolei przeprojektowanie może być jedynym wyjściem dla firm, które od pewnego czasu tracą klientów i nie mogą zainteresować ich swoimi produktami lub usługami, nawet jeśli są one konkurencyjne.
#Jak przebiega redesign logo?
Podczas gdy większość procesu projektowania logo będzie taka sama, niezależnie od tego, czy robi się to pierwszy, czy też piąty raz, oto kilka rzeczy, o których należy pamiętać, gdy pracuje się nad redesigniem. Przede wszystkim należy unikać bezpośredniego porównywania nowych opcji logo ze starymi i traktowania ich jako miary sukcesu. Zamiast tego lepiej poświęcić swoją uwagę na to, jak nowe logo reprezentuje markę lub czy będzie w stanie zainteresować klientów.
Trzeba mieć też na względzie fakt, że niektóre elementy przeprojektowania logo, takie jak np. zastosowanie nowej palety barw lub skorzystanie z zupełnie innego stylu, będą wymagały większych zmian w zakresie marki i materiałów marketingowych. Dotyczy to często wszystkich aspektów firmy – od strony internetowej, po wizytówki i papier korporacyjny. Jeśli nie jest się gotowym, aby wszystko zmodyfikować, to bezpieczniej jest zdecydować się tylko na odświeżenie logo.
Zaprojektowanie doskonałego logo wymaga zainwestowania czasu, wysiłku i starannego planowania, ale ten proces tworzenia nie jest jednorazową transakcją. Utrzymanie się w branży i ciągłe wzbudzanie zainteresowania wśród klientów w miarę rozwoju i ewolucji firmy może być trudne bez zmiany istniejącej marki. Redesign logo zapewnia dostosowanie się zarówno do trendów, jak i do oczekiwań odbiorców i pomaga zbudować z nimi pozytywne relacje.

Julia Berezecka
Graphic designer, Illustrator.
Założycielka agencji kreatywnej Studio Lapis. Projektantka graficzna i główna ilustratorka z artystyczną duszą. Odpowiada za design i wdrażanie projektów. Ulubione zajęcia po pracy? Tworzenie ilustracji na Ipadzie i rozwijanie portalu dla designerów Lapisdesign.pl.
Może Cię zainteresować
Poznaj zaawansowane strategie reklamowe – Google Ads
Poznaj zaawansowane strategie reklamowe – Google AdsPromocja firmy jest po to, aby znacznie zwiększyć zyski przedsiębiorstwa. Przy odpowiednim zarządzaniu strategiami reklamowymi w Google Ads możliwe jest uzyskanie ogromnego zwrotu z inwestycji. Nie potrzebne są do...
Słowniczek SEO – te pojęcia musisz znać
Słowniczek SEO – te pojęcia musisz znać Zarówno SEO, jak i marketing internetowy, to dość nowe zagadnienia, które nie wszystkim muszą być dobrze znane. Problematyczny jest też fakt, że większość z używanych w ich kontekście pojęć nie jest przetłumaczona i brzmi obco....
Reklama w Google Maps – firma na mapach online
Reklama w Google Maps - firma na mapach online Wzbudzenie zainteresowania wśród klientów i sprowadzenie ich do lokalnego sklepu może być koszmarem, zwłaszcza że coraz częściej dostają oni produkty prosto do domu. Jednak tak naprawdę większość osób nadal preferuje...
#BAZA WIEDZY
#USŁYSZ NAS
#NASZE PRACE
#SKONTKATUJ SIĘ
#DANE OSOBOWE
#ZASIĘG – CAŁA POLSKA
Studio Lapis
NIP: 7393490245
ul. Piłsudskiego 69/46
10-469 Olsztyn
+48 692 800 115
#INSPIRACJE
0 komentarzy