Reklama w Google Maps – firma na mapach online

Wzbudzenie zainteresowania wśród klientów i sprowadzenie ich do lokalnego sklepu może być koszmarem, zwłaszcza że coraz częściej dostają oni produkty prosto do domu. Jednak tak naprawdę większość osób nadal preferuje odwiedzenie fizycznych placówek – chcą dotknąć nabywany przedmiot i zobaczyć go w pełnej krasie. Dlatego reklama w Google Maps jest skutecznym i opłacalnym sposobem promocji.

Czym jest Google Maps?

Ludzie na całym świecie używają Map Google do wyszukiwania i nawigacji ponad 1,5 miliarda miejsc docelowych, w tym pobliskich firm. Niedawna ankieta przeprowadzona przez Google wykazała, że ich aplikacja ​​jest 6 razy bardziej popularna niż inne programy do nawigacji. 

Ważne! Z Google Maps korzysta ponad miliard użytkowników na całym świecie.

Daje to ogromną szansę dla lokalnych sklepów detalicznych i firm na inwestowanie w platformę, zwłaszcza że reklamy w Mapach Google są wciąż stosunkowo nowe. Wyprzedzenie konkurencji z tym medium jest więc jak najbardziej możliwe.

 

Jak działają reklamy w Mapach Google?

Po wpisaniu interesującej frazy w wyszukiwarce Google obok linków (lub pod wykupionymi reklamami) pojawia się mapa, która ukazuje firmy mogące spełnić dane wymagania. Lokalne reklamy w wyszukiwarce w Mapach Google działają tak samo, jak inne formy PPC. Oznacza to, że płaci się za każde kliknięcie w dany link.

 

Podczas ostatnich modyfikacji Google ogłosiło następujące funkcje nowych reklam w Mapach:

✅ zmiana koloru szpilek – firmy, które wykupiły reklamy, wyróżniają się na tle innych pozycji,

✅ promocje w sklepie – lokalne przedsiębiorstwa mogą wyświetlać informacje o kuponach i atrakcyjnych ofertach bezpośrednio w reklamach,

✅ wyszukiwanie zapasów – użytkownicy, którzy klikną w reklamę, mogą wyszukiwać w aktualnych zasobach produkty, które ich interesują,

✅ dostosowana strona biznesowa – firmy reklamujące się w Google Maps otrzymują własną stronę, którą można modyfikować.

 

Korzyści z reklamy w Google Maps

 

  1. Dotarcie do podróżujących osób ✔️

Aplikacja nawigacyjna Google jest nie tylko jedyna w swoim rodzaju, ale także mobilna. Oznacza to, że reklamując się w Google Maps, dociera się do osób, które są w drodze. Dodatkowo nie muszą one szukać informacji wcześniej, przeglądać ofert i sprawdzać, czy w danym miejscu znajdą to, czego szukają. Po wpisaniu frazy w wyszukiwarce klienci od razu mogą zobaczyć, gdzie mają się kierować, by nabyć interesujące ich przedmioty.

 

  1. Zwiększenie widoczności i zasięgów ✔️

Jeśli ma się wielu konkurentów w okolicy, nagromadzenie szpilek na mapie prawdopodobnie spowoduje, że firma będzie niezauważalna. Reklamy w Mapach Google pomagają wyróżnić się z tłumu i zwiększyć widoczność nie tylko dzięki promowanym znakom są w innym kolorze, ale również poprzez ukazywanie linków do sklepu w pierwszych wynikach.

 

  1. Zachęcenie do działania ✔️

Reklamy w Mapach Google mogą nie tylko zwiększyć widoczność, ale również zachęcić użytkowników do podjęcia działań. Analitykom rynku udało się ustalić, że ponad 70% osób, które szukają w pobliżu produktu lub usługi, prawdopodobnie odwiedzi sklep w ciągu 24 godzin. Ponadto 28% tych wyszukiwań kończy się faktycznym zakupem.

 

Mapy Google zachęcają klientów do zaangażowania się dzięki kilku funkcjom zorientowanym na działanie. Ukazują one:

✅ numery telefonów,

✅ linki do ofert,

✅ godziny otwarcia,

✅ aktualne promocje,

✅ dokładne wskazówki dojazdu do lokalizacji.

 

Dla kogo reklamy w Google Maps?

Celem Google jest optymalizacja korzystania z Google Maps w taki sposób, aby użytkownicy faktycznie widzieli reklamy, ale jednocześnie nie mieli poczucia, że są one natrętne i rozpraszające uwagę. To sprawia, że to narzędzie promocyjne może być skierowane do wszystkich, nawet do kierowców.

 

Reklamy w Google Maps mogą być najbardziej atrakcyjne dla przedsiębiorców, którzy koncentrują się na działaniu na rynkach lokalnych i tam szukają klientów. Jest to też dobre rozwiązanie dla firm, które oferują wyjątkowe, specjalistyczne produkty lub usługi. Takich miejsc mogą szukać osoby oddalone nawet od kilkadziesiąt kilometrów od punktu docelowego, a reklama w Google Maps pozwoli im na szybsze zauważenie interesującej ich firmy.  

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web designer, digital marketing.

Założyciel agencji kreatywnej Studio Lapis. Główny projektant stron www i specjalista od marketingu internetowego. Autor Podcastu dla przedsiębiorców "Twoja firma w Internecie".  Nie podejmuje pracy bez wcześniejszego planowania i dokładnej analizy sytuacji. W wolnym czasie zajmuje się analityką internetową i poszukiwaniem idealnych rozwiązań.

0 komentarzy

Może Cię zainteresować

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#ZASIĘG – CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

[email protected]

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl

Call Now