Reklama w Google Maps – firma na mapach online

Wzbudzenie zainteresowania wśród klientów i sprowadzenie ich do lokalnego sklepu może być koszmarem, zwłaszcza że coraz częściej dostają oni produkty prosto do domu. Jednak tak naprawdę większość osób nadal preferuje odwiedzenie fizycznych placówek – chcą dotknąć nabywany przedmiot i zobaczyć go w pełnej krasie. Dlatego reklama w Google Maps jest skutecznym i opłacalnym sposobem promocji.

Czym jest Google Maps?

Ludzie na całym świecie używają Map Google do wyszukiwania i nawigacji ponad 1,5 miliarda miejsc docelowych, w tym pobliskich firm. Niedawna ankieta przeprowadzona przez Google wykazała, że ich aplikacja ​​jest 6 razy bardziej popularna niż inne programy do nawigacji. 

Ważne! Z Google Maps korzysta ponad miliard użytkowników na całym świecie.

Daje to ogromną szansę dla lokalnych sklepów detalicznych i firm na inwestowanie w platformę, zwłaszcza że reklamy w Mapach Google są wciąż stosunkowo nowe. Wyprzedzenie konkurencji z tym medium jest więc jak najbardziej możliwe.

 

Jak działają reklamy w Mapach Google?

Po wpisaniu interesującej frazy w wyszukiwarce Google obok linków (lub pod wykupionymi reklamami) pojawia się mapa, która ukazuje firmy mogące spełnić dane wymagania. Lokalne reklamy w wyszukiwarce w Mapach Google działają tak samo, jak inne formy PPC. Oznacza to, że płaci się za każde kliknięcie w dany link.

 

Podczas ostatnich modyfikacji Google ogłosiło następujące funkcje nowych reklam w Mapach:

✅ zmiana koloru szpilek – firmy, które wykupiły reklamy, wyróżniają się na tle innych pozycji,

✅ promocje w sklepie – lokalne przedsiębiorstwa mogą wyświetlać informacje o kuponach i atrakcyjnych ofertach bezpośrednio w reklamach,

✅ wyszukiwanie zapasów – użytkownicy, którzy klikną w reklamę, mogą wyszukiwać w aktualnych zasobach produkty, które ich interesują,

✅ dostosowana strona biznesowa – firmy reklamujące się w Google Maps otrzymują własną stronę, którą można modyfikować.

 

Korzyści z reklamy w Google Maps

 

  1. Dotarcie do podróżujących osób ✔️

Aplikacja nawigacyjna Google jest nie tylko jedyna w swoim rodzaju, ale także mobilna. Oznacza to, że reklamując się w Google Maps, dociera się do osób, które są w drodze. Dodatkowo nie muszą one szukać informacji wcześniej, przeglądać ofert i sprawdzać, czy w danym miejscu znajdą to, czego szukają. Po wpisaniu frazy w wyszukiwarce klienci od razu mogą zobaczyć, gdzie mają się kierować, by nabyć interesujące ich przedmioty.

 

  1. Zwiększenie widoczności i zasięgów ✔️

Jeśli ma się wielu konkurentów w okolicy, nagromadzenie szpilek na mapie prawdopodobnie spowoduje, że firma będzie niezauważalna. Reklamy w Mapach Google pomagają wyróżnić się z tłumu i zwiększyć widoczność nie tylko dzięki promowanym znakom są w innym kolorze, ale również poprzez ukazywanie linków do sklepu w pierwszych wynikach.

 

  1. Zachęcenie do działania ✔️

Reklamy w Mapach Google mogą nie tylko zwiększyć widoczność, ale również zachęcić użytkowników do podjęcia działań. Analitykom rynku udało się ustalić, że ponad 70% osób, które szukają w pobliżu produktu lub usługi, prawdopodobnie odwiedzi sklep w ciągu 24 godzin. Ponadto 28% tych wyszukiwań kończy się faktycznym zakupem.

 

Mapy Google zachęcają klientów do zaangażowania się dzięki kilku funkcjom zorientowanym na działanie. Ukazują one:

✅ numery telefonów,

✅ linki do ofert,

✅ godziny otwarcia,

✅ aktualne promocje,

✅ dokładne wskazówki dojazdu do lokalizacji.

 

Dla kogo reklamy w Google Maps?

Celem Google jest optymalizacja korzystania z Google Maps w taki sposób, aby użytkownicy faktycznie widzieli reklamy, ale jednocześnie nie mieli poczucia, że są one natrętne i rozpraszające uwagę. To sprawia, że to narzędzie promocyjne może być skierowane do wszystkich, nawet do kierowców.

 

Reklamy w Google Maps mogą być najbardziej atrakcyjne dla przedsiębiorców, którzy koncentrują się na działaniu na rynkach lokalnych i tam szukają klientów. Jest to też dobre rozwiązanie dla firm, które oferują wyjątkowe, specjalistyczne produkty lub usługi. Takich miejsc mogą szukać osoby oddalone nawet od kilkadziesiąt kilometrów od punktu docelowego, a reklama w Google Maps pozwoli im na szybsze zauważenie interesującej ich firmy.  

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web designer, digital marketing.

Założyciel agencji kreatywnej Studio Lapis. Główny projektant stron www i specjalista od marketingu internetowego. Autor Podcastu dla przedsiębiorców "Twoja firma w Internecie".  Nie podejmuje pracy bez wcześniejszego planowania i dokładnej analizy sytuacji. W wolnym czasie zajmuje się analityką internetową i poszukiwaniem idealnych rozwiązań.

0 komentarzy

Może Cię zainteresować

Jaka powinna być idealna wizytówka?

Jaka powinna być idealna wizytówka?

Jaka powinna być idealna wizytówka?Dobra wizytówka to nie tylko narzędzie do przekazywania informacji potencjalnym klientom, ale także rozszerzenie marki. Znajduje się na niej tak niewiele znaków, a mimo to nadal musi zainteresować i opowiedzieć o tym, czym zajmuje...

czytaj dalej

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#ZASIĘG – CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

[email protected]

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl