Rodzaje reklamy w internecie – w co warto zainwestować?

Reklama to ważna część naszego życia. Teraz już nie da się od niej uciec – chociaż czasami bardzo byśmy chcieli. W gazecie, radiu, TV, poza domem, na billboardach stawianych na ulicy lub za miastem – reklamy otaczają nas z każdej strony. Nie inaczej jest w internecie. Reklamy spotykamy w aplikacjach, na portalach społecznościowych, a nawet w wynikach wyszukiwania. Jakie wyróżniamy rodzaje reklam online? Tego dowiesz się z naszego artykułu.

#Reklama w usłudze Google Ads (dawniej AdWords)

Jedną z głównych form reklamy internetowej jest system Google Ads. To w właśnie z niej w pierwszej kolejności powinny skorzystać firmy z małym budżetem, które właśnie zaczynają przygodę z marketingiem. Kiedy pragniesz, żeby Twoja strona internetowa przyciągała użytkowników, powinieneś skupić się po pozycjonowaniu (SEO) lub właśnie Google Ads, które przynosi niemal natychmiastowe efekty.

Działanie systemu opiera się na wyświetlaniu reklamy w wyszukiwarce Google na określone przez Ciebie frazy. Jeśli kampania jest dobrze ustawiona, reklama będzie wyświetlać się tylko klientom poszukującym Twojej usługi. Przykład? Prowadzisz salon fryzjerski w Warszawie – kiedy ktoś napisze w wyszukiwarce „fryzjer Warszawa”, wyświetlą mu się rezultaty spokrewnione z Twoją usługą, a Twoja strona będzie jednym z pierwszych wyników na liście.

 

#Artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane na pierwszy rzut oka wyglądają jak zwykły tekst blogowy, jednak są kluczowe różnice – tekst ma mniej lub bardziej nakierowywać klienta (czytającego) na Twoje usługi. Stawiając na ten typ reklamy internetowej, należałoby przygotować parę artykułów, jakie zostaną umieszczone na rozmaitych serwisach i blogach, które będą tematycznie związane z Twoją działalnością.

Mnóstwo firm jednak zapomina, że taki produkt jak artykuł sponsorowany powinien być przede wszystkim interesujący oraz dawać odbiorcy konkretną wiedzę, jaką może zastosować w praktyce. Gdy będzie skupiał się tylko na wychwalaniu reklamowanego podmiotu, czytelnik przejdzie obok niego obojętnie. Reklama w tym przypadku powinna przynosi obopólne zalety:

✅ dla reklamodawcy: podniesienie świadomości o jego firmie,

✅ dla odbiorcy: przekaże nową  wiedzę.

Koszty artykułów sponsorowanych są relatywnie małe oraz błyskawicznie mogą się zwrócić. Jest to nowatorski typ reklamy, który może wyróżnić każdą firmę na tle konkurencji. Zasada jest jednak jedna – jakość odgrywa ważną rolę!

 

#Pop-up oraz pop-under

Czym są pop-up i pop-under? To graficzna reklama dynamiczna wyświetlana w oknie przeglądarki po wejściu klienta na określony serwis lub stronę internetową. Pop-up jest uważany za jedną z bardziej inwazyjnych metod reklamy internetowej, ponieważ wyświetla się „na wierzchu” okna przeglądarki i tym sposobem może irytować użytkowników. Pop-under otwiera się „pod spodem” podstawowego okna przeglądarki i może być wyświetlany nawet po zamknięciu strony. To dwie formy reklamy, z których trzeba korzystać z rozwagą i umiarem.

 

#Pozycjonowanie (SEO)

Dziś już niemal każdy wie, co to jest pozycjonowanie. Szybkie przypomnienie – jest to szereg czynności, jakie należy podjąć, żeby osiągać wysokie pozycje w wyszukiwarce. Zaliczamy do nich np.:

✅ optymalizację strony pod kątem UX;

✅ kompresję zdjęć;

✅ ułożenie treści w optymalny, czytelny sposób;

✅ tworzenie unikalnych treści na stronie, z wykorzystaniem odpowiednich fraz kluczowych.

Co daje pozycjonowanie w praktyce? Sklep internetowy, który proponuje części do pojazdów może pozycjonować się na frazę „części do pojazdów”, więc po wpisaniu takiego wyrażenia w wyszukiwarce Google strona pokaże się na pierwszych miejscach. Do czego trzeba dążyć? Żeby dobrana fraza pojawiała się nie dalej niż na 10. miejscu, a więc na pierwszej stronie wyszukiwarki, natomiast najlepiej jeśli zajmuje pozycję od 1-3, ponieważ użytkownicy często ograniczają swoje poszukiwania właśnie do TOP-3 w rankingu.

 

#Wybór odpowiedniej formy reklamy zależy od celu

Nie da się ukryć, że pośród wielu rodzajów reklam online są takie, które faktycznie gwarantują znakomite efekty i konwersję. Wszystko jednak zależy od celu, który obierzesz. Może to być uzyskanie wysokiego rankingu strony w wyszukiwarce oraz szybkości w trafieniu do klienta (konsumenta) i skłonieniu go do dokonania zakupu lub chociażby wsparcia w tworzeniu wizerunku firmy.

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web Designer, Digital Marketing

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Cię zainteresować

Jak reklamować się w social mediach?

Jak reklamować się w social mediach?

Jak reklamować się w social mediach?Obecnie żyjemy w czasach, w których praktycznie każda osoba ma stały dostęp do internetu. Możemy stwierdzić, że większość osób podczas używania internetu korzysta z różnorodnych Social Mediów np. Facebooka czy Instagrama. Te portale...

czytaj dalej
Jak mierzyć wyniki pozycjonowania?

Jak mierzyć wyniki pozycjonowania?

Jak mierzyć wyniki pozycjonowania?Dziś niemal każdy z nas ma dostęp do internetu. Wiele osób codziennie spędza wiele czasu przeglądając różnorodne strony internetowe. Najczęściej korzystamy z sieci, gdy pragniemy znaleźć dręczącą nas odpowiedź na jakieś pytanie, kupić...

czytaj dalej

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#DANE OSOBOWE

Polityka prywatności

#ZASIĘG - CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

kontakt@studiolapis.pl

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl