Słowniczek SEO – te pojęcia musisz znać

Zarówno SEO, jak i marketing internetowy, to dość nowe zagadnienia, które nie wszystkim muszą być dobrze znane. Problematyczny jest też fakt, że większość z używanych w ich kontekście pojęć nie jest przetłumaczona i brzmi obco. Jednak aby zrozumieć podstawy SEO wystarczy opanować kilka fraz. Oto najważniejsze z nich.

Search Engine Optimization (SEO)

Proces wpływający na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Dobrej jakości SEO pozwala na ukazanie się witryny wysoko w rankingach przy wpisaniu odpowiedniej frazy.

Content Marketing

Modne wyrażenie w kręgach marketingu internetowego. Content marketing to proces tworzenia i udostępniania treści w celu pozyskania klientów. Zawiera w sobie np. napisanie artykułu sponsorowanego, opublikowanie go i odpowiadanie na reakcje odbiorców.

 

Adwords

Google Adwords to największa internetowa platforma reklamowa na świecie. Użytkownicy tworzą strategię promocji oraz wybierają słowa kluczowe i licytują je, płacąc za każdym razem, gdy ktoś kliknie w odnośnik. Reklamy mogą być wymienione na stronie wyników wyszukiwania, na mapach, podczas zakupów lub oglądania innych funkcji w aplikacji Google. 

 

System zarządzania treścią (CMS)

Oprogramowanie, które umożliwia publikowanie, edytowanie i modyfikowanie treści na witrynie. Większość nowoczesnych stron ma system zarządzania treścią, który pozwala użytkownikom na wprowadzanie zmian w różnych elementach ich witryny.

 

Unikalni odwiedzający

Liczba faktycznych osób, które odwiedziły witrynę w danym dniu.

 

Współczynnik odrzuceń

Odsetek użytkowników odwiedzających witrynę, którzy opuszczają ją po obejrzeniu tylko jednej strony. Wysoki współczynnik odrzuceń wskazuje na to, że witryna nie odpowiada zapytaniom użytkowników, zawiera nieadekwatną treść lub niewystarczające wezwania do działania.

 

Algorytm

Formuła używana przez komputery do manipulowania i wyświetlania informacji. Wyszukiwarki używają algorytmów do konstruowania rankingów. Warto zwrócić uwagę na fakt, że Google cały czas modyfikuje działanie algorytmów, dlatego jednym z zadań SEO jest ciągłe dostosowywanie się do zmian.

 

Konwersja

Pomiar i rejestrowanie określonej aktywności w witrynie. W Google Analytics konwersje służą do mierzenia zapytań, czasu trwania odwiedzin, wizyt na określonych stronach, sprzedaży lub analizy innych danych. Współczynnik konwersji to z kolei odsetek odwiedzających wykonujących określone zadanie w witrynie. Pozwala on prognozować liczbę sprzedaży i potencjalnych klientów.

 

PPC

Pay Per Click to nazwa nadana metodom reklamy internetowej, które są naliczane, gdy użytkownik kliknie reklamę tekstową, graficzną lub inne medium. Dostawcami reklam PPC są np. LinkedIn, Facebook, Google i Bing.

 

Google Analytics

Jest najważniejszym w branży pakietem służącym do zrozumienia wszystkich elementów wydajności witryny. Google Analytics może pomóc zinterpretować to, co dzieje się na stronie, od najczęściej odwiedzanych podstron po pomiar wpływu reklamy i marketingu e-mailowego na wielkość ruchu, zapytań i generowanej sprzedaży.

 

Nagłówki

Standard kodu HTML, który dotyczy formatowania tekstu. Jest to styl, który można zastosować do słowa pisanego w witrynie, aby był bardziej widoczny niż inny tekst na stronie. Najpopularniejsze kody pozycji to od H1 do H6. Umieszczenie słów kluczowych w nagłówkach jest czynnikiem wpływającym na SEO.

 

Gęstość słów kluczowych

Procentowy stosunek liczby wyświetleń słowa kluczowego na stronie internetowej. Wysoka gęstość słów kluczowych wskazuje, że strona dotyczy określonego tematu. Warto pamiętać o tym, że zbytnie, nieadekwatne nasycenie słowami kluczowymi w obrębie jednego tekstu może powodować ukrywanie strony w wynikach wyszukiwania.

 

Link building

Jest aktywnym dążeniem do zwiększenia liczby, jakości i przydatności linków do strony internetowej. Techniki budowania linków zmieniają się diametralnie po ciągłych aktualizacjach algorytmu Google.

 

Pozycjonowanie na długi ogon

Długi ogon to złożone frazy, które są używane podczas wyszukiwania do dokładniejszego ich zdefiniowania. Takie rozwiązanie może dawać mniejszą liczbę wyników w wyszukiwarce, ale jednocześnie zapewnia większe zaangażowanie użytkowników, jeśli treść spełnia ich oczekiwania.

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web designer, digital marketing.

Założyciel agencji kreatywnej Studio Lapis. Główny projektant stron www i specjalista od marketingu internetowego. Autor Podcastu dla przedsiębiorców "Twoja firma w Internecie".  Nie podejmuje pracy bez wcześniejszego planowania i dokładnej analizy sytuacji. W wolnym czasie zajmuje się analityką internetową i poszukiwaniem idealnych rozwiązań.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Cię zainteresować

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#DANE OSOBOWE

Polityka prywatności

#ZASIĘG – CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

kontakt@studiolapis.pl

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl