Sprawdź jak utrzymać klienta przy sobie.

Skuteczne strategie SEM

Marketing w wyszukiwarkach (SEM) to jeden ze skutecznych sposobów na rozwój firmy i wyróżnienie się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Istnieją tysiące firm, które rywalizują o tego samego klienta, więc wysoka pozycja w wynikach wyszukiwarek nigdy nie była aż tak ważna. Dowiedz się, co zrobić, aby efektywniej wykorzystać strategie SEM dla strony internetowej!

#Czym właściwie jest SEM?

Niestety nie ma jednej definicji Search Engine Marketing (SEM), która zamykała by całe zagadnienie w kilku zdaniach. W wielkim skrócie można uznać, że SEM odnosi się do procesu zwiększania widoczności witryny w wyszukiwarkach za pomocą metod płatnych i bezpłatnych.

W przypadku wyników naturalnych korzysta się z takich narzędzi jak SEO, odpowiedni dobór słów kluczowych wykorzystywanych w postach, optymalizacja strony pod względem szybkości ładowania, dostosowywanie obrazów itd. Z kolei metody płatne przeważnie sprowadzają się do AdWordsów (obecnie Google Ads) i to na nich zbudowana jest najczęściej powielana definicja:

Marketing w wyszukiwarkach (SEM) polega na zastosowaniu płatnych reklam wyświetlanych na stronach wyników wyszukiwania. Reklamodawcy licytują słowa kluczowe, które użytkownicy np. Google mogą wprowadzić, gdy szukają określonych produktów lub usług, co daje reklamodawcy możliwość wyświetlania linków do ich strony obok wyników dla tych zapytań.

Reklamy te, często typu „pay-per-click” (PPC), są dostępne w różnych formatach. Niektóre to małe reklamy tekstowe, podczas gdy inne, takie jak reklamy produktowe, mogą ograniczać się do obrazu, które pozwalają konsumentom szybko poznać ważne informacje.

Największą siłą marketingu w wyszukiwarkach jest to, że oferuje reklamodawcom możliwość wyświetlania reklam przed zmotywowanymi klientami, którzy wiedzą, co i za ile chcą kupić. Żadne inne medium reklamowe nie może tego zrobić i nie trafia do użytkownika dokładnie w tym momencie, kiedy on czegoś szuka.

 

#Jak poprawić wydajność SEM?

Działania z zakresu SEM możesz zoptymalizować w kilku prostych krokach:

Oceń konkurencję

Zanim zaczniesz wydawać swoje pieniądze na SEM musisz sprawdzić, jak wygląda płatna reklama w Twojej niszy. Jaka jest konkurencja? Czy w Twojej branży stosuje się agresywne kampanie PPC? Jaka jest konwersja w przeliczeniu na stawki? 

Gdy masz już pojęcie o tym, przed czym stoisz, możesz zaplanować strategię ustalania budżetu, która ułatwi Ci realizację celów. Może się bowiem okazać, że budżet SEM dla Twojej strony WWW przewyższa to, ile chciałeś wydać na kampanię marketingową. W takim przypadku możesz pieniądze przeznaczyć na inne cele, które pomogą osiągnąć Ci wyższy ranking w wynikach wyszukiwarek.

 

Szukaj odpowiednich słów kluczowych

Wybór słów kluczowych jest częścią składową płatnej kampanii reklamowej, więc ich skuteczne badanie jest koniecznością. W zależności od celów możesz skupić się na mniejszej liczbie słów kluczowych o wysokiej częstotliwości wyszukiwania lub rozłożyć swój zasięg na dużą liczbę konkretnych, mało popularnych słów. Dobra kombinacja słów kluczowych krótko- i długoterminowych będzie wymagać testów i optymalizacji w czasie.

 

Ustal budżet

W odróżnieniu od SEO, które można powiedzieć, że po części jest darmowe, marketing w wyszukiwarkach ma stromą krzywą uczenia się, więc mogą czekać Cię spore wydatki.

 

Początkowa faza jest trudna dla wielu firm, co może skutkować marnowaniem pieniędzy bez przybliżania się do ​​celu, jeśli zrobi się to źle. Dlatego właśnie wiele firm woli konsultować się z agencją reklamową, w której analitycy nieustannie poszukują sposobów na poprawienie wyników, zmniejszając koszty i zwiększając widoczność Twojej marki.

Paweł Berezecki

Paweł Berezecki

Web Designer, Digital Marketing

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Cię zainteresować

#BAZA WIEDZY

Blog

#USŁYSZ NAS

Podcast 

#NASZE PRACE

Portfolio

#SKONTKATUJ SIĘ

Kontakt

#DANE OSOBOWE

Polityka prywatności

#ZASIĘG - CAŁA POLSKA

Studio Lapis

NIP: 7393490245

ul. Piłsudskiego 69/46

10-469 Olsztyn

+48 692 800 115

kontakt@studiolapis.pl

#CHOOSE LANGUAGE

Go to english site

Go to bulgarian site

#INSPIRACJE

lapisdesign.pl