','' ); } ?>

Strona internetowa firmy – zalety 

Co daje strona internetowa?

Wiele firm, szczególnie na początku swojej działalności zastanawia się nad tym czy warto posiadać stronę internetowa, a jeśli tak to czy oprócz posiadania daje to wymierne korzyści? Dzisiaj powiemy nieco o ważnych zaletach firmowej strony internetowej. Dla osób, które prowadzą sprzedaż towarów na skalę krajową lub międzynarodowa odpowiedź jest w zasadzie dość oczywista. Strona internetowa w formie sklepu on-line pomoże w zwiększeniu sprzedaży i pozyskiwaniu nowych klientów. Rzeczywiście łatwo więc dostrzec tutaj wiele zalet. Co jednak w przypadku firm, które sprzedają swoje usługi np. architekci czy warsztaty samochodowe lub oferują produkty dostępne lokalnie z montażem np. okna i drzwi czy bramy garażowe? W tym artykule odpowiemy na te pytania.

 

 

Zalety firmowej strony internetowej

Strona internetowa to potężne narzędzie. Może pełnić rozmaite funkcje: prosta wizytówka firmy, strona zawierająca pełną ofertę z opisami produktów czy usług, portfolio, możliwość złożenia zapytania ofertowego i wiele innych. Aby zrozumieć zalety strony internetowej firmy musimy jednak najpierw uświadomić sobie jak większość z nas wyszukuje dzisiaj usługi i produkty. Dwadzieścia lat temu jedyną możliwością było pójście do sklepu (których nie było wiele). Dzisiaj wygląda to zupełnie inaczej. Większość z nas kiedy czegoś potrzebuje, sięga po telefon lub komputer i wpisuje np. „dobre buty na zimę”, „ warsztat Audi Warszawa”, „okna Gdańsk” itd. Dzięki stronie internetowej to właśnie Twoja firma może pojawić się jako odpowiedź dla Twojego potencjalnego klienta. To podstawowa i bardzo ważna zaleta strony internetowej. Możesz dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy właśnie szukają usług czy produktów oferowanych przez Twoja firmę. Jeśli nie pojawisz się w wynikach wyszukiwania, po prostu stracisz potencjalnego klienta.

 

Budowanie relacji

Innym aspektem jest możliwość samodzielnej oceny i podjęcia decyzji przez klienta. Kiedy wchodzisz do sklepu oglądając nowe modele smartfonów, z pewnością nie chcesz aby sprzedawca co chwilę podchodził i pytał się w czym może Ci pomóc. Po prostu chcesz na spokojnie pooglądać telefony, żeby zdecydować się na konkretny model. Jeśli będziesz potrzebował pomocy sam poprosisz sprzedawcę o pomoc. Tak samo jest ze stroną internetową. Twój potencjalny klient może wstępnie zapoznać się z Twoją ofertą i być może orientacyjnymi cenami lub przeczytać pozytywne opinie od zadowolonych kontrahentów. Następnie może skontaktować się z Tobą przez telefon, e-mail czy formularz kontaktowy na stronie. Jeden z moich stałych klientów prowadzi hurtownię odzieży. Dzięki stworzeniu strony internetowej już na samym początku zaczął działać nie tylko lokalnie, ale również wysyłkowo na terenie całego kraju (co ciekawe strona nie ma funkcji sklepu, a jedynie ofertę i informacje o możliwości wysyłki). Dzisiaj ponad 80-90% swoich klientów pozyskuje właśnie przez stronę internetową.

 

Wnioski

Bez względu na to czy sprzedajesz produkty lub usługi strona internetowa może pomoc Ci w rozwijaniu Twojego biznesu i zwiększaniu sprzedaży, bo o to finalnie chodzi. Oczywiście musi być to połączone z odpowiednimi, dedykowanymi działaniami marketingowymi. Tylko wtedy Twoja strona internetowa będzie inwestycją, która przyniesie zyski, a nie jedynie zbędnym wydatkiem. Poza tym dzięki stronie internetowej możesz budować wiarygodność swojego biznesu. Firma posiadająca profesjonalną stronę internetową, na której widnieją jasne informacje czym się zajmuje, co oferuje, gdzie się znajduje itd. wzbudza zaufanie i pomaga nawiązywać relacje z klientami poszukującymi produktów i usług w internecie. Z kolei dla firm, które pozyskują klientów lokalnie np. ekologiczna piekarnia, strona internetowa będzie pełnić rolę wizytówki. Można ją wzbogacić o szerszy opis oferowanych wypieków, zdjęcia, a może nawet ciekawe przepisy na zdrowe i pożywne kanapki. To wszystko pozwala budować trwałe relacje z klientami i w efekcie zwiększać obroty firmy. Czy warto posiadać firmową stronę internetową? Oczywiście, że tak. Ważne jest jednak stworzenie, razem ze strona ,odpowiedniej strategii marketingowej i długofalowego planu działania, aby móc realizować biznesowe cele i monitorować rentowność danych strategii.

Potrzebujesz konsultacji?
Chcesz dowiedzieć się więcej?

Paweł Berezecki

+48 22 208 3442

kontakt@studiolapis.pl