Złote zasady przy projektowaniu logo –
6 zasad projektowania logo
Każdy szanujący się przedsiębiorca posiada własne, wyróżniające się logo. Jest to jego wizytówka, która potrafi zainteresowanym osobom szybko do niego dotrzeć. Jest to również główny znak rozpoznawalny danej firmy, który często, z niewiadomych przyczyn ulega zmianom. Przy projektowaniu własnego logo, istnieje kilka złotych zasad. Jeśli każdą z nich zastosujesz w swoim projekcie, możesz być pewny, że staniesz się szybko i łatwo rozpoznawalny na rynku. Oczywiście poza samym logo ważnych jest również kilka innych kwestii. Marka jednak to coś, co powinno być dobrze przeanalizowane pod kątem marketingu oraz musi być niepowtarzalne. Na dole znajdziesz 6 zasad, które przyczynią się do dobrego startu Twojej marki na rynku.

✅ Logo nie jest dla Ciebie, a dla Twoich klientów
Pamiętaj, że gdy tworzysz swoją markę jest ona skierowana do Twoich klientów. Ma ona poinformować inne osoby, czym zajmuje się twoja firma oraz zachęcić do korzystania z jej usług. Warto skupić się na podstawowych elementach danego obrębu działania twojej firmy. Nie ma głupich pomysłów, tylko trzeba jest wykorzystać w prostu sposób oraz w taki też przedstawić światu.
✅ Prostota jest kluczem do sukcesu
Prostota, prostota i jeszcze raz prostota. Na pewno znasz logo portali społecznościowych takich jak: Facebook, Snapchat czy Twitter. Wszystko co je łączy to proste spasowanie figur oraz kolorów. Żadne ze znaków tych portali nie używa więcej niż dwóch kolorów. A dlaczego? Odpowiedź jest tylko – prostota. Minimalizm kolorów oraz figur jest po prostu łatwiejszy do zapamiętania. Osoby znające dane marki bez problemu w większości przypadków z pamięci odtworzą je dostając białą kartkę i długopis do ręki. Pamiętaj minimalizm jest tu kluczowy.
✅ Nowe znaczy lepsze?
Tworząc logo, pamiętaj, aby nie korzystać z gotowych już marek innych producentów. Po pierwsze może to się dla Ciebie źle skończyć np. sprawą sądową, jeśli dana osoba zauważy, że skopiowałeś wzór. A po drugie, rzeczy nowe wzbudzają ciekawość. Nie próbuj jednak tworzyć niczego, co już widziałeś. Jeśli w trakcie projektu pomyślisz sobie „to już było”, to znaczy, że to nie jest to. Każde logo powinno być unikalne i wyróżniające się z tłumu innych tysięcy marek.
✅ Łatwość odbioru – czytelność
Pamiętaj, że logo powinno być odzwierciedleniem tego, jakie produkty lub usługi oferujesz. Nie ma być to dosłownie napisane, jednak patrząc na nie powinno nasuwać się to na myśl. Oczywiście poza minimalizacją kolorów oraz figur, ilość liter także powinna zostać zmniejszona do minimum. Używaj także prostych fontów, które nie sprawią żadnych problemów z odczytaniem nazwy twojej firmy. Czytając to zdanie od razu nasuwa się pewna nazwa sklepu, z którą właśnie Polacy bardzo często mają problem. Na pewno wiesz o jaką firmę chodzi.
✅ Nie słuchaj uwag bliskich
Oczywiście, nie tak do końca. Chodzi o to, abyś nie podążał ślepo za trendami, które są teraz powszechne. Nie możesz także iść za modą odzieżową, jeśli twoje logo opisuje firmę budowlaną. Wiadomo, każda rada jest dobra, ale największą uwagę skupiaj na swoich klientach. Obserwuj ich, rozmawiaj z nimi oraz poznaj. To pomoże stworzyć ci świetne i niepowtarzalne logo, które zapadnie niejednemu w pamięć.
✅ Postaw na minimalizm
Jeśli zauważysz, że Twoje logo jest zbyt obszerne oraz zawiera za dużo detali, to śmiało odejmij to co nic nie wnosi. Pamiętaj, że logo ma być proste. Najlepiej tak proste, że jeśli dałbyś komuś kartkę i długopis, to bez problemu odtworzyłby je z pamięci, rysując z każdy najmniejszy detal. Idealne logo to nie takie, do którego nie można już nic dodać, tylko te, z którego nie można już nic odjąć.

Julia Berezecka
Graphic designer, Illustrator.
Projektantka graficzna i ilustratorka z artystyczną duszą. Założycielka agencji kreatywnej Studio Lapis. Odpowiada za design i wdrażanie projektów. Ulubione zajęcia po pracy? Tworzenie ilustracji na Ipadzie i rozwijanie portalu dla designerów Lapisdesign.pl.
Może Cię zainteresować
Marketing internetowy i trendy na rynku pracy
Marketing internetowy i trendy na rynku pracy Pojawienie się Internetu jako zjawiska masowego spowodowało rewolucyjne zmiany nie tylko w zakresie informacji i komunikacji, ale także na poziomie kulturowym, relacyjnym, a przede wszystkim biznesowym. Tradycyjne kanały...
Dlaczego pozycjonowanie musi tyle kosztować?
Dlaczego pozycjonowanie musi tyle kosztować? Każda witryna potrzebuje SEO, ale skąd wiadomo, jaka cena za pozycjonowanie będzie właściwa? Jak określać oczekiwania, dostrzegać prace niskiej jakości i oszacowywać koszt SEO na dzisiejszym rynku? Trzeba w końcu zwrócić...
Podcasty i biznes? Co daje takie połączenie?
Podcasty i biznes? Co daje takie połączenie?Może się wydawać, że podcasty zarezerwowane są tylko dla działu rozrywki. Tak naprawdę jednak firmy używają ich do różnych celów, w tym do udostępniania informacji o nowych produktach, usługach, celach czy zmianach w branży....
#BAZA WIEDZY
#USŁYSZ NAS
#NASZE PRACE
#SKONTKATUJ SIĘ
#DANE OSOBOWE
#ZASIĘG – CAŁA POLSKA
Studio Lapis
NIP: 7393490245
ul. Piłsudskiego 69/46
10-469 Olsztyn
+48 692 800 115
#INSPIRACJE
0 komentarzy